Akkor sorban:
A parancs ablaknak végül is van logikája, ha megnézed a numlock bill-t, máris látszik, könnyen tanulható.
A magyar flottának örülök ... Érdekes névválasztás.
A SO-ban szinte minden értékelésben két nagy hibáját hozzák fel.
- A grafikai megoldást (motor választás, stb)
- Fizika, illetve annak hiánya.
E második azért nem teljesen igaz. Csatahajó nem indul el azonnal és nem áll meg azonnal. Használok már pár darabot, így látom őket közelről.
Sokkal nagyobb probléma szokott lenni, hogy elmérik a torpedó távolságot a játékosok, sokkal hamarabbi becsapódásra számítanak.
Ez egyrészt abból adódik, hogy itt nincs segéd a torpedókhoz, másrészt nagyon fura a távolság megjelenítése a játékban. Majd itt később azt kell eldönteni, hogy a WoWs, vagy a SO távolság megjelenítése a helyesebb. Ha összevetitek a kettőt, a WoWs-ban egy hajóra ránézel, nagyjából közel van és oda van írva, hogy 5 km. SO-ban ránézel egy hajóra, nagyjából akkorának látszik, mint a WoWs-ban és oda van írva, hogy 2,5 km. Majd távolság becslés számítást kellene végezni, nagyjából ugyan olyan méretekkel rendelkező hajókon (kép lement, szögeket mérni, számolni) és az alapján eldönteni a kérdést.
Lövések és visszajelzések. Én úgy sem értem egyiket sem. Mondjuk azt igen, mikor szólnak, hogy azt a páncélt nem tudtuk átlőni és közben látom hogy a csatahajót szemből találtam el a tornyoknál és csak úgy pattogtak lefelé a lövedékek. Ha kicsit hátrébb találom el (fedélzet) már nem morognak a tüzérek, legalábbis a sajátjaim biztosan nem. Az ellenségé meg nem érdekel.
A torpedó jelzés szerintem rendben van. Egyrészt inkább kétszer feleslegesen üvöltsön a megfigyelő matróz, mint egyszer ne üvöltsön, mikor kellene. Másrészt üvöltés után mindig nézem a torpedó jelzést a HUD-n (mivel van beépítve az is) és figyelem a mozgását, ha nagyon gyanús a dolog, kirohanok valamelyik oldalra a hídon és megnézem a saját szememmel. Ha nagy a baj, leadom a hajót elhagyni jelzést.
Sosem szabad elfelejteni, hogy a SO-ban mindennek van páncélja és az ki is van írva, hogy melyiknek mennyi. A lövedékek átütése is kivan írva. Nincs még ugyan (nem találtam) táblázat arról, hogy az AP lőszer mennyit veszít az átütéséből a távolság függvényében. Mivel WoT forrásokból merítkezett (de szépen fogalmaztam meg a lenyúlást), biztosak lehetünk benne, hogy van rá matematikai képlet, mennyit csökken az átütés. Egyenlőre számomra úgy tűnik, hogy még annál a verziónál tart a SO, mint egy régebbi kiadású WoT, amikor még számolta a szerver az átütést és nem random script-ből állt az egész játék.