Minden, ami nem a játékkal kapcsolatos...

Steel Ocean

Több
8 éve 11 hónapja #9576 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Így működik a felderítési rendszer a játékban. Kis segítséget kérnék valakitől, aki ékes magyar nyelvre lefordítaná.

The scout mechanism of Steel Ocean for newbies
(Translated from Steel Ocean Forum on Baidu, Original Author:Ge Bi Lao Wang)
About the mechanism of Field of view, Hiding value addition,here to make a detailed explanation.

1.All ships have a natural Hiding Factor(HF). This factor is directly multiplied by the opposite side’s Theoretical Scout Range(TSR) and get the Actual Detected Range(ADR).
The calculating formula:ADR = TSR*(1-HF)
In case of Shiratsuyu(JP tier 5 DD), its HF is about 0.42. That is to say a Shiratsuyu staying still is detected by other side ships with the TSR of 5000m in 2900m distance.

2.Coating increases camouflage effect 300m. It is calculated before the HF.
The calculating formula:ADR adding coating = (TSR-300)*(1-HF)
In case of Shiratsuyu again, if it applys a coating, the ADR = (5000-300) x (1-0.42) =2700m

3.The Commanders’ Disguise Effect(CDE) acts on the HF.
The calculating formula:ADR = TSR*{1- (HF + CDE)}
With no coating Shiratsuyu as an example, if it has the Commander Felix Von Luckner(Elite, has the Enchanced Disguise II skill which increases disguise by 2%), its ADR is about 2600m.

4. According to the Moving speed, there is a Hiding Penalty of Moving (HPM)
The calculating formula:ADR = TSR*(1-HF+HPM)
The penalty from slow to fast, level 1 is 2%, level 2 is 4%, level 3 is 6%, level 4 is 8%.
The Shiratsuyu, if moves ahead in half speed, then the enemy with the TSR of 5000m will find you in the distance of 3100m.

5.Hiding penalty of firing(HPF)
The calculating formula:ADR =TSR*(1-HF+HPF)
Different weapons hava different HPF.Take the destroyer as an example,
The main gun penalty (whether shooting in salvo or round , or how long the firing interval is) 10%.
Torpedo launching penalty 6%
Air defense weapon penalty 2%
In case of Shiratsuyu, when it fires motionless, the enemy with 5000m TSR will see it in 3400m.

6.Smoke bombs provide the HF decreases since 100% to 0% from the center to the edge of the smoke area.
Due to the speciality of smoke bombs, the calculation formula of firing and moving in smoke bombs will be different, Simple multiplication does not apply.

7.Commander Skill:
Cunning (Kimura Kazo,Mikasa Shotaro) and EMI Disruption(Kimura Kazo)’s effect is directly multiplied.
For example, an original (no accessories leveling up) Shiratsuyu loses detected distance 3400-2900=500m
When cunning is actived, loss of range is reduced by 15%, that is 500*(1-15%)=425m.
So the ADR after firing is changed from 3400 m to 3300m (However, no eggs....)

Survival instincts (Yakanama Arashi),Forthright (Yamamoto Yisoroku),Foresight(Kobayashi Yula) and the like initiative to increase the visual skills are calculated in accordance with the law of multiplication with the HF,Such as, after the activation of the Yakanama Arashi’s Survival instincts, the DDs’ general HF is 50%, so increase the range of 150 meters to see DDS. The BBs’ HF of 20%, you can increase the range of 240 meters to see this BB.

8.The Equipment (Range Finder)’s affect is added to TSR simply.

To sum up, the final calculating formula is ADR=(TSR+Enemy’s Range Finder+Enemy’s Commander Skill-coating)*(1-HF-HF from commanders+HPM+HPF)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9579 Írta: Dagoneck
Dagoneck válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Teljes tisztelettel de nem tudna valaki leforditani emberi nyelvre?

Ezt el olvastam en is de mar az elejen elvesztettem a fonalat. :woohoo:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9580 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Jó ez a német vas. :P

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9582 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Nyolcvan -ilyen,olyan - flotta már van a játékban, de még magyar flottával nem találkoztam.

Lassan el kellene gondolkodni rajta, hogy jó lenne egy magyar flotta is képviseltetné magát a játékba.

Lehetőleg ne MAHART néven fusson a dolog. ;)

Kell a flotta készítőjének egy Level 4-s hajó, meg 150 ezer ezüst. Egy jól csengő név a flottának, meg vagy 10-15 játékos. Száz fős flottára nem is gondolok (kis ország vagyunk).

Van egyébként valamelyen beépített hangos csevej is a játékban, talán még használható is.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9585 Írta: Dagoneck
Dagoneck válaszolt a következő témában: Steel Ocean
En tudok csinalni egyet ha van ra igeny.

Mas. Csatahajoval spotolni. Be rohatam kozejuk mint allat.

Melléklet:


Melléklet:


Ez a furutaka vagy mi eleg jo kis hajo.
Az osszes AP-t ellottem a meccs alatt.

Melléklet:


Melléklet:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9586 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Erre a részre nem jöttem még rá, hogyan működik, illetve mi kellene még hozzá, mert valami nyilvánvalóan még kell.

Esetleg tudja valaki, hogyan lehet fejleszteni a parancsnokokat?

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.302 másodperc

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.