Csak nemrég hajózott be a kikötőmbe, s csupán pár napja van meg rá a B test, de már az A-val sem tűnt rossznak. Óvatosabb és körültekintőbb, taktikusabb játékot igényel, mint a Bayern – azzal pl. ha megláttam egy rombolót, már indultam is feléje –, jó átvezető a magasabb tierekbe, ahol már nagyobb pofonokat osztanak ki nagyobb ágyúkkal a tapasztaltabb ellenfelek. Nem közelharcos igazán, de ha közelharcba keveredünk vele, ne feledjük a másodlagos lövegeit és a torpedóit, hideg fejjel mindkettő remek ütőkártya – azt azonban tartsuk észben, hogy a torpedó az utolsó mentsvár, védőfegyver, két kilométer fölött ne indítsuk, mert csak három van egy-egy oldalon. Legutóbb például közelharcban NC és Bismarck párossal keveredtem csetepatéba, s bár a NC csobbant, benyelve mindhárom torpedót, a Bismarck az egyiket kihátrálta, így a párharcunkat ő nyerte, igaz, csak pár másodperccel élt túl, mert a többiek leszedték... s valahol itt a lényeg: a csapatfüggőség és a tier. A saját tierjében a Gneisenau nem rosszabb, mint a Bayern, csak éppen nem Nagatókkal és Coloradókkal fog többnyire csatázni (Nagatót passz, h. mióta nem láttam, Colót is alig), hanem szinte mindig t8-asokkal, sőt... és a nagyfiúk között egy-egy kisebb hiba is nagyon tud már fájni. A fordulásrásegítő modul létszükséglet rá, B testtel és erősebb motorral is csak fékezve kezdjünk kanyarodni, s az ívből kifele gyorsítsunk, így sem lesz a fordulása a Bayern közelében sem, de legalább nem megyünk ki a pályáról.