Üdv Mindenkinek!
Az én meglátásom szerint, tökéletes formulát/módszert arra hogy egy játékos mikor, milyen mértékben van hasznára a csapatának, létrehozni nem lehet.
Annak a megítélése, hogy egy döntés mekkora hasznot fog hajtani nekünk és a csapatunknak, eléggé szubjektív dolog. Lévén azért, mert minden ember más és más tapasztalattal rendelkezik, így más és más taktikában/stratégiában látja a győzelem kulcsát. Ezek alapján pedig ki döntse el azt, hogy egy döntés hasznos vagy haszontalan volt e?
Ezen kívül pedig, amelyik taktika/stratégia az egyik csatában győzelemre vezetheti a csapatot, a másikban teljességgel haszontalan lehet.
Illetve sokszor az sem látszik egyből, hogy az adott döntés hajtott e valamilyen hasznot.
Természetesen ezzel nem azt akarom mondani, hogy egyetértek a WG rendszerével, NEM! Én magam is tapasztalom, hogy időnként azzal, hogy "CSAK" feltartom/lekötöm az ellen pár nagyobb hajóját az adott oldalon, hozzásegítem a csapatomat a másikoldalon a győzelemhez. És mindezért én sem kapom meg, amit szerintem megérdemeltem volna.
De ne feledjük! Mi, a magunk teljesítményéről, az esetek nagy részében, nem látunk teljesen objektív képet. Általában elfogultak vagyunk magunkkal szemben.
Visszakanyarodva az eredeti témához, minél "jobb" pontozási rendszert akarunk létrehozni, annál több információra van szükség, és ennek programkódba való ültetéséhez exponenciálisan növekvö mennyiségű időre/energiára/erőforrásra van szükség.
Mivel a WG is csak egy cég, (nem karitatív és nonprofit szervezet) amely elsősorban a profit termelésért lett létrehozva, egy bizonyos mennyiségű erőforrásnál többet nem fog rááldozni ennek a területnek a fejlesztésére. Ebből az következik, hogy nem lesz tökéletes. (De még csak ahhoz közeli sem!)
Megint csak az én meglátásom szerint, ha jó játékosok akarunk lenni, akkor ki kell használjuk a rendszer előnyeit és hátrányait.
Köszönöm.