Az hogy van torpedó a japán cirkálókon egy dolog, ne erre építsd a játékot.
Néha egy-egy adott helyzetben jól jön, semmi több.( vonKurz ezt jól leírta)
Kapitány skill kapcsán pedig tényleg ahány ház, annyi szokás.
Talán annyit még hogy érdemes egyből végig menni a 4es skillig (pl basic survivability/aiming exprt/high alert/adv firing training) s ezután megszerezni a többit.
vonKurz írásából szerintem egy lényeges dolog maradt ki, az pedig a japán cirkálók fordulékonysága.
Ami nagyon jó, s ezt érdemes sőt ki is kell használni.
Egy (pl) Myokoval úgy tudsz "táncolni" hogy jól megnehezíted az ellenség dolgát.
Azaz rámenve vagy épp távolodva az ellenségtől és jobbra-balra épp csak kifordulva lőve szépen lehet aprítani, természetesen figyelve az ellenség lövésit.
Amivel valamelyest nem értek egyet, amiért lehet meg is köveznek

az pedig a már leírt játékmód.(kísérés, romboló kergetés)
Valóban így kellene, ahogy a "nagykönyvben" megvan írva.
De, röviden és tömören a random csaták nagy része nem a csapat(összefogásról, mindenki azt teszi amit kellene stb) csatákról szól.
Adott helyzetben ha kell megyek rombolóra, ill lövöm ha kell de én nem fogok egy láthatatlan rombolóra, 10km-ről indított torpedó nyomvonalon elindulva percekig a nagy semmit kergetni, ill torpedókat kerülgetni.
Menni kell együtt a csatahajókkal és sebezni, HE és gyújtani az ellenséges csatahajókat vagy az ellenséges cirkálókat, utóbbiaknál AP ha szépen oldalukat mutatják.
Kihasználva a fordulékonyságot, előre menni és megsorozni az ellent majd gyors visszavonulás a saját csatahajók felé/mögé.
Na persze közben figyelni a minimapot hogy hol hogy alakul a csata, erőviszony.
Pajzs effektus, ez függ a játékmódtól, mivel ha jól irányítod a hajód és figyeled az eseményeket az 1:1-et nem 5 km-ről fogod megvívni egy csatahajóval hanem lőtávod határán és ekkor már sokkal nagyobb eséllyel veszed fel a harcot.(+ torpedókal máris lassítani tudod a csatahajót ami először tuti hogy rád fog rontani, menni)
Ha mégis közelharc van akkor marad az hogy először túlélni a csatahajó sortüzét majd van kb fél perc egy jó torpedó támadásra.
Nem igen szoktam aggódni 1vs1 ben, főleg nagy távolságból.(és igen, itt jön az hogy el van "tolva" a játék mert egy cirkáló szépen leéget egy csatahajót ! de ez teljesen más kérdés)
Természetesen minden csata más így nagyon sokfajta helyzet előfordul, valóban van olyan (főleg egy-egy csata vége fele) hogy érdemes inkább megvédeni a (utolsó) csatahajónkat míg pl az ellenséges csatahajót, cirkálót tudja lőni és inkább a őt támadó rombolót kergetni így hajót vagy épp pontot nyerni a győzelemhez.
Érdemes még visszamenni bázist védeni (én imádom) akár túlerő ellen is mivel fordulékonyságot kihasználva szépen vissza lehet lőni a bázist.
Bizonyos japán cirkálók hátránya a lassú toronyforgatás, ezen kapitány skillel lehet egy picit javítani de ettől függetlenül vagy megszokja az ember vagy megszökik.

Ennek megfelelően kell felépíteni az adott csatában a játékot, ezért kell figyelni a minimapot, ezért kell úgy helyezkedni hogy sebezni/nyerni tudj és ne azzal foglalkozzon az ember hogy te jó ég ! mikorra fordulnak már a célpontra/másik oldalra a lövegtornyaim mert ekkor már régen rossz...
Rá kell érezni mert lehet hogy másképp nem fog menni a játék az adott japán cirkálóval.
Összefoglalva, ha kell ne felejtkezz el hogy vannak torpedók a cikálódon, sebez(gyújts) amennyit csak tudsz, törekedj a győzelemre kihasználva, ismerve a hajód sebességét, fordulékonyságát.(és toronyfogatási idejét)