Minden, ami nem a játékkal kapcsolatos...

Steel Ocean

Több
8 éve 11 hónapja #9455 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Most csak gyorsan, mert ebédidő van. A játékos számról nem tudok én sem közelebbi infot, de bizonyos következtetést le lehet abból vonni, ha megnézzük a napi eredmény listát. Az ugye minden nap resetelődik. Tegnapi csaták után (idő eltolódás) valami 1500-ik helyen vagyok a rangsorolt listában, 11 kill-l. Na most akinek ennél kevesebb killje van, az ugye még hátrébb van a listán. Én úgy gondolom, azért néhány ezren máris játszanak a játékkal.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja - 8 éve 11 hónapja #9458 Írta: Dagoneck
Dagoneck válaszolt a következő témában: Steel Ocean
A flagship mod nem az amit irtal.
Ketto van a Flag battle amikor egy bazis van es azt kell megszerezni a masik a flagship mod amikor a gep veletlenszeruen kinevez egy jatekost zaszloshajonak.Meg kell vedeni. Ha netalan kilovik 5 perc all rendelkezesre a revansra na akkor full scale attack megy az ellenfel zaszloshajojaert. Itt lenne jo a csapat jatek, bar magasabb szinten mar nem rohangalnak osszevissza a feladatra koncentralnak.

Melléklet:


Itt is vannak jo korok. :)

Szerintem a jatek jo.
Utolsó szerkesztés: 8 éve 11 hónapja Dagoneck által.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9459 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Miért vigyázzunk a hordozókra, illetve miért is kell tartani tőlük?

Néhány adatot, információt szeretnék megosztani, illetve következtetéseket levonni belőlük.

A legkisebb hordozót az USA ágon elemzem. Elegendő-e az úgymond tűzerejük, vagy csak dísznek lesznek a csatában?

Az előre bocsájtom, hogy egyrészt saját tapasztalatomat és benyomásomat tudom megosztani, másrészt még elég kevés csata közbeni video van fenn a neten ebben a témában.

Az már néhány csata után látszott, hogy igencsak fogyóeszköz a repülögép, meg csak három szakasz van a Bogue-n. Egy szakaszban meg 5 gépet lehet vinni.

A hordozó adatlapján az ide vonatkozó adatok:



- Flight Deck Reload Time: ennyi idő alatt lesz újra felszállásra alkalmas a repülő fedélzet (12s)
- Deck Capacity: Ennyi repülő készülődhet egyszerre a felszállásra. (5)
- Units: Ennyi egységet tud a hordozó egy időben a levegőben tartani (3)

Ha mindent összeszámoltuk, akkor összesen 15 gép lehet egyszerre a levegőben. Ezt a számot úgy osszuk el a repülőgép típusok között, ahogyan akarjuk.

A 15 gép sok vagy kevés?

Néző pont kérdése. Először is azt érdemes megvizsgálni, összesen hány gép szállítására és kiszolgálására alkalmas a Bogue hordozó.

Szintén adatlap alapján:

- Scout: Felderítő gép. 6 db
- Figters: vadászgépek 24 db
- Torpedo Bombers: Torpedó bombázók 24 db
- Dive Bombers: 15 db

Ha csak a hajók elleni támadó erőt vizsgáljuk, akkor 34 db gépünk van, amivel komolyabb kárt okozhatunk más hajókban.
Ha sem vadászt sem felderítőt nem küldünk fel akkor egy hullámban 15 gép támadhat. Szokásos CV repülőgép veszteséggel számolva, egy támadás, egy hullám veszteség, nagyjából két erős hullámban támadhatunk, utána már csak a vadászgépekkel védhetjük az értékesebb hajóinkat, illetve spottolhatunk a csatahajóknak.

Már nem is tűnik olyan soknak a gépek száma.

Nézzük meg egy repülő szakasz mire is lenne képes, ha minden torpedó, vagy bomba találna.

A hordozó alapfelszereltségébe tartozó torpedó bombázó (TBD-1) torpedó sebzése 293.
Ha mind az 5 gép torpedója talál és maximálisat sebez, az 1465.



Egy Level 3-s szintű, Bogue-val egy szinten lévő USA csatahajónak (Florida) HP-ja (Durability) 1880.
Optimális esetben egyetlen sorozattal ki lehet iktatni egy szakasz torpedó bombázóval egy csatahajót. Természetesen matematikailag nem stimmel a dolog, de a gyakorlat azt mutatja, hogy egy ilyen sorozattal összeszed a csatahajó annyi kritikus sebzést(értsd modul sebzést, mert persze az is van a játékban), hogy az adott csatahajó már érdemben nem tud semmit hozzá tenni az adott csata megnyeréséhez.

Nézzük meg a WoWs-ban többnyire csak csalinak használt zuhanóbombázókat is.

Szintén az alapfelszerelésbe tartozó zuhanóbombázó sebzését veszem alapul ( SBD-1) 228.

Szintén optimális esetet vizsgálok, vagyis minden bomba talál, az 1128 sebzés.



Mivel mind a két támadó gép típus nagy robbanóerejű (HE) fegyverrel támad, nincs az adatok között páncélátütés érték. Így hasonlóan működik, mint régebben a WoT-ban a HE sebzés. Sebez is és modult is sebez. Sajnos arról nincs adat, hogy a felszerelt bombák, illetve torpedók pontosan hogyan is viselkednek a Deck (fedélzet) páncélzatával történő érintkezés, valamint arról sincs, hogy a Bulge páncélzata milyen százalékos védelmet biztosít. Így csak a maximálisan elérhető sebzésekkel tudok számolni.

Ha például támadunk egy Florida csatahajót 3 szakasszal (1 TB és 2 DB) akkor - elvileg - 3721 sebzést tudunk neki bevinni. Magyarra lefordítva, ha minimális veszteséggel a gépek (egyszerre) meg tudják közelíteni és a torpedók és a bombák nagy része talál, akkor azzal az ellenséges hajóval már többet nem kell foglalkoznunk (a chat ablakban történő sírástól ebben az esetben el tekintek).

Ha sikerül minél több támadó gépet hazahoznunk, nagy rá az esély, hogy 2-3 komoly ellenfelet is ki tudunk iktatni a csatából.

Mint ahogyan a többi felszerelés (Modul), így a repülőgépek is fejleszthetőek. Fejlettebb gépek=több sebzés.

A dolog nehézségét az adja, hogy mint a WoWs-ban is, a hordozót addig el kell rejteni valahová, míg a repülőkkel támadunk.

Rengeteg kérdés merülhet fel jogosan csata közben:

- Milyen szakaszok induljanak?
- Küldjek felderítő gépet?
- Legyen fenn védő vadász szakasz?
- Kísérjék a vadászok a támadó gépeket?

És még hosszan lehetne sorolni.

Minél mélyebben elemzem a hordozó taktikai kérdését, annál inkább rájövök, hogy nagyon nehéz vele jól és hatékonyan játszani.

Csak érdekességként álljon itt pár adat az USA Midway hordozójának (level 10) paramétereiből:

- Négy szakaszt tud egy időben kiszolgálni
- Egy szakasz tíz gépből áll
- 124 támadó gép áll az alsó fedélzeten (meg 62 vadász és 21 felderítő gép)
- Egy torpedó bombázó 2 ezer felett is sebezhet és tíz db van egy szakaszban

Nagyjából el lehet képzelni, mit lehet majd ezzel a fegyver arzenállal kezdeni, ha majd egyszer eljut oda valaki.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja #9460 Írta: Trucker39
Trucker39 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Külön vettem az MM kérdést. Hosszan nem is írok róla.

Abban a Level-ben (Tier), ahol sokan vannak, szinte még típusra is megegyezik a két csapat összeállítása. Minél magasabb szintre megyünk és fogynak a játékosok, az MM már nem tudja megfelelően összeválogatni a csapatokat. Nagyon csodát ettől a dologtól nem kell várni.

Hajók gyújtogatása? Égett már rendesen a csatahajó alattunk, tehát fel lehet gyújtani, de nem ez a jellemző. Szerintem a WoWs-ban amolyan kényszerű pótcselekvés a gyújtogatás, mert alig vannak páncél értékek, így a zuhanó bombázókkal sem nagyon tudnak mit kezdeni, max gyújtogat. Pedig elég sok történelmi könyv foglalkozik vele, hogy a csendes óceánon mennyire hatékonyak voltak a zuhanó bombázók. És sokkal kevésbé voltak hatékonyak a torpedó bombázók.

Már a technológiából illetve a bevetés módjából is következik a jelentős különbség.

Míg a torpedó bombázó kénytelen kis magasságba leereszkedni és egy bizonyos sebesség tartományban, valamint irányban tartani a gépét, van másik nehézsége is. Mégpedig a torpedó bombázóra a hajó légvédelmi tüzérei majdnem vízszintesen lőnek ami jelentősen könnyebb, mint felfelé bámulva lőni. Viszont van ennél egy sokkal fontosabb segítségük is. Van viszonyítási alap, mégpedig a tenger. Sokszor olvastam, hogy direkt a tengerre céloztak a repülő környékén a légvédelmi tüzérek és az alapján módosították az előretartást. Illetve elé löttek, hogy a felcsapódó hullámok vízbe rántsák a repülőgépet Így nagyon könnyen le tudták szedni a torpedó bombázókat. Arról nem is beszélve, hogy a torpedó bombázóknak volt talán a legnagyobb veszteségük bevetésenként.

A másik oldalon ott a zuhanó bombázó. Nagy magasságban közelíti meg a cél területet, eleve kívül esik a légvédelem tüzérség nagy részének hatótávján.
A kiszemelt cél támadásakor zuhanó féket kiengedi és - nagy sebességgel - felülről, szinte függőleges zuhanásban bombázó magasságig zuhan, ahol az automatika kioldja a bombát(kat) és a barometrikus magasság mérőhöz kötött magassági kormány kiveszi a zuhanásból a gépet és átviszi vízszintes repülésbe (míg a pilóta a gravitációs erők okozta sokk után magához nem tér).
Zuhanás közben csak nagyon kicsi az esélye a találatnak (hiszen csak a közvetlen találat lenne hatásos), de a légvédelmi fegyverek jelentős része nem igy működik, hanem előre beállított magasságban szétrobban a lövedék és a keletkező - gömb alakban terjedő - repesz felhő okozza a repülő gépben a sérülést.
No most egy nagy sebességgel zuhanó gépnél nem nagyon van idő magasságot állítgatni, hogy hová is lőjenek. Sérülékenysége a zuhanó bombázónak már csak akkor van inkább, mikor bomba oldás után vízszintesen repül. Arra alapoztak a mérnökök, hogy sikeres bomba találat után, az eltalált hajó legénységének kisebb gondja is nagyobb annál, mint egy távolodó gép után lövöldözzön.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

  • cefd97f85c66db05576e7ec76e55ac13
  • Látogató
  • Látogató
8 éve 11 hónapja #9461 Írta: cefd97f85c66db05576e7ec76e55ac13
cefd97f85c66db05576e7ec76e55ac13 válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Köszönöm, hogy egy két aggályomra kitértél külön. Lehet a hétvégén meglesem, de csak bepillantás erejéig, itt most van elfoglaltságom bőven, max ha nagyon belegyepesedek itt az XP farmba akkor fogok oda bekukkantani, változatosság kedvéért XP-t farmolni ott is :D

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 11 hónapja - 8 éve 11 hónapja #9463 Írta: Phaser
Phaser válaszolt a következő témában: Steel Ocean
Én is kipróbáltam. Az első reakcióm az volt, hogy mi ez a sz@rkupac?
Azután azonban tuljutottam az első szinteken (és a teamkillereken) és most nagyon élvezem. Szerintem a grafikát és a fizikát leszámitva mindenben jobb mint a WoWs.Tetszik, hogy minden hajóosztálynak megvan a csatában a maga feladata és aszerint is kell használni őket, különben nagyon hamar megfürdik a legénység. Az, hogy külön lehet kezelni a hajók különböző fegyvereit hatalmas ötlet volt a készitőktől. Itt ha egy DD közel megy egy csatahajóhoz annak vége van. WoWs-ban meg széttorpedózza a csatahajót mert vagy nem vesszük észre, vagy nem tudjuk kilőni mert ugye a fő lövegekben AP van amivel hiába lőjjük, a másodlagosak meg nem találják el. (Warspite vs DD távolság 1.2km. Másodlagos lövések 65, találatok száma 0. Jó vicc. Aztán túlélt még 4 találatot a 380mm-es HE-ből mert miért ne, aztán meghaltam) Szóval mint csatahajó rajongó azt hiszem szeretni fogom a Steel Oceant.Itt tényleg érezni az erejüket, egy jól célzott sorozattal szét lehet kapni egy cirkálót.
Utolsó szerkesztés: 8 éve 11 hónapja Phaser által.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.256 másodperc

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.