Amerikai csatahajók

Több
8 éve 5 hónapja #22192 Írta: Acetil_coenzim_A
Acetil_coenzim_A válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók

Kzoli írta: Milyen hajó az Iowa? az NC-vel egy sorozatot tudtam neki lőni és 50.000Hp kiszaladt belőle ami rögtön beadott 3 citadel. Ennyire sérülékeny hajó?


Nekem még messze van a North-Carolina osztály is (még kb 100 ezer xp kell), de az elmúlt időszakban a szakirodalmat olvasgatva megtudtam pár dolgot, amit érdemes fejben tartani és rávilágít, hogy miért olyan sérülékenyek az amerikai csatahajók a játékban. Az első dolog, hogy 6-os szinttől már minde, vagy semmi elven épült hajók vannak az ágban, de a New-Mexico és Colorado osztályok még dreadnoughtok, és ezért az alakjuknak köszönhetően jóval kisebb a védtelen rész. A mindent, vagy semmit elv lényege, hogy a citadella kap egy irgalmatlanul erős páncélzatot, a hajó többi része pedig jó esetben szerkezeti acél borítást kap. Ennek tiszta formája a Nelson, King George V és Yamato (A játékbeli Izumo is ide tartozik) osztályokon figyelhető meg. Az amerikaiak azért egy pár mm páncélmezt mégis felraktak ide-oda. Az amerikai hajók esetében 8-as szinttől már megváltozik a hajók alakja is, innetől kezdve modern csatahajók kerülnek a kezünk alá. De ez azzal jár, hogy hatalmas védtelen felületek lesznek a hajótesten annak alakja miatt (főleg az orr rész, ami jól néz ki, aerodinamikailag is előnyös) de a citadella mérete a teljes hajótest méretéhez képest 40 % körülire csökken és az övpáncél a vízvonal -2 m és +4-5 m szélességében fedi a hajótest, felette megint csak nincs páncél (amerikai hajókon kb 20-30 mm-nyi), mert ott találhatók a másodlagos jelentőségű részek, például legénységi körletek stb. A North-Carolina és Iowa osztályok ráadásul belső páncélövvel vannak ellátva, tehát a hajótest külső részei a vízvonal fölött, az övpáncél szélességében is sérülnek, ami a játékban 2-3 ezer hp veszteséget is jelenthet akár találatonként (a mennyiséget csak feltételezem). A Montana viszont már külső páncélövvel van ellátva, tehát annál már jobb a helyzet. E páncél elrendezés másik hátulütője, hogy csak egy páncélfedélzet van (Iowa-nak kettő, de ezek között 2,5 m távolság, ezért a páncéltörő gránát a késleltetés miatt, a robbanás előtt még lazán áttörheti a fő páncélfedélzetet is). A Richelieu osztályú Jean-Bart esetében is ez történt, csak ott az üres lőszerraktárban robbant a USS Massachusets 406-os gránátja.

A válaszom igen, az összes ilyen elven épült hajó sérülékeny. A játékban, a modern hajók (Tier 8 és fölött) közül csak a Tirpitz nem tartozik ide. Ezek ellenére én azért elkerülöm az Iowat, mert a 406-os mark 7-es löveg nagyot üt. Valaki írta ide korábban, hogy az amerikai csatahajókra vigyázni kell, mert a végtelen kapacitásokkal bíró amerikai ipar csődbe megy a javítástól.

Remélem segítettem mindenkinek valamelyest ezzel a kisregénnyel.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: leopardusz, BigaC, Kzoli

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 5 hónapja - 8 éve 5 hónapja #22199 Írta: leopardusz
leopardusz válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók
Na igen, ezt kérdeztem volt nemrég én is, hogy mennyie volt pontosan modellezve az amcsi csatahajó ág, mennyire pontosan követték az all or nothing elrendezést... Hogy vajon akkor a citadella védelem mellett találva őket sokkal könnyebben sebezhetőek, égethetőek?
de amugy ez pont hogy nem ad magyarázatot arra, h miért kap a Iowa annyi citadella találatot... :P Elvileg ott kéne erősebb legyen, pl a német csatahajókkal, a Tirpitzel, Bismarkkal szemben, akik elvileg a klasszikus páncéleloszlást használták, vagyis páncélozott volt a hajó orra és tatja is.

amugy olvastam olyant is, hogy a német hajók dupla páncélfedélzete, hiába volt összben vékonyabb az amerikaiak erős péncélfedélzeténél, hatékonyabb volt, mert a fentről lecsapódó lövedék gyujtóját a felső fedélzet aktiválta, s igy az a második fedélzet felett robbant, megvédve a belső sérülékeny részeket.
nem tudom, nem-e ezért kapja a Iowa a citadellákat :lol: , hogy az egyszeri vastag fedélzeten átmegy a lövedék, aktiválódik és benn a belsejében robban...

Ha igen, akkor ez végülis az all or nothing csődje és a német klasszikus elrendezés diadala... A dologban az a legszebb, hogy az amcsik most is az all or nothingra esküsznek, és lefigymálják a német elrendezést, de az angolok és franciák is az All or nothing elrendezésben épitették a csatahajóikat. S mégis a német a jobb... :lol:
Utolsó szerkesztés: 8 éve 5 hónapja leopardusz által.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 5 hónapja #22200 Írta: Acetil_coenzim_A
Acetil_coenzim_A válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók
Valamiért a német rendszer páncélfedélzetet érintő része itt nem jelenik meg, szerintem azért, hogy a tirpitzet is le lehessen győzni. Az Iowak tényleges képességeire pedig sosem derült fény, mert sosem használták azokat.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 5 hónapja - 8 éve 5 hónapja #22204 Írta: Szete58
Szete58 válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók

Acetil_coenzim_A írta: Az Iowak tényleges képességeire pedig sosem derült fény, mert sosem használták azokat.


Ja. Akkor a Mili-atoll parti ütegei mi a csudára tüzeltek?
Utolsó szerkesztés: 8 éve 5 hónapja Szete58 által.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 5 hónapja #22210 Írta: Acetil_coenzim_A
Acetil_coenzim_A válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók
Elnézést kérek, mert nem voltam egyértelmű. Itt nem a csatahajók tüzérségi és légvédelmi platformként történő alkalmazását értettem, hanem, hogy mire lettek volna képesek csatahajó-csatahajó küzdelemben. Márpedig ilyen nem történ meg soha. A Yamatora is a kivénhedt dreadnoughtokat (Pensylvania, New-Mexico, Colorado, New York és wyoming osztályok) küldték rá vésztartalékként (ha a repülőgépek csődöt mondanak), míg a North Carolina, South Dakota és Iowa osztályú egységek mindvégig a hordozókat kísérték, mert ezeknek igen erős légvédelme volt. Amúgy a kivénhedt egységek, melyek nem mutathatták meg képességeiket az első világégés során, a másodikban bizonyították, hogy még 20-30 év után is ütőképes fegyverek. Még a modern amerikai csatahajók első két osztálya is tett le néhány eredményt az asztalra hajók elleni harcot követően, de az Iowak közül csak a New Jersey süllyesztett el pár rombolót, de azt is a másodlagos fegyverzetével. Ezt a négy egységet sosem lőtték ellenséges csatahajók, tehát páncélzatuk és torpedók elleni védelmének tényleges képességeiről nem tudunk semmit. A légvédelműk kitűnőre vizsgázott tűzerejük és tűzvezető rendszerük illetve berendezéseik üzembiztonság terén úgyszintén, de szinte csak parti és szárazföldi célpontok ellen. Amúgy a Yamato osztály egységei is így jártak, csak azokat a repülőgépek küldték a tenger fenekére. Ugyanígy a Yamato osztály is csak a hajótest felépítéséből fakadó gigászi felhajtóerőnek köszönhető túlélőképességét és néhány konstrukciós hibáját mutatta meg.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Szete58, BigaC

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 5 hónapja #22214 Írta: Acetil_coenzim_A
Acetil_coenzim_A válaszolt a következő témában: Amerikai csatahajók
Leopardusz nekem van egy elméletem, ami lehet, hogy nem helyes, de talán választ adhat a gyakori citadella találatra (ha tévedek javítsatok ki). Mint tudjuk a csatahajók páncélzatát saját főfegyverzetükre méretezik, tehát olyan erősnek kell lennie, hogy ellenálljon egy ugyanolyan hajó lövéseinek. De a játékban gyengébb lövegek is visznek be a citadellát védő páncélzaton átütő találatot.

Szerintem a a wg standard anyagból készíti el a hajókat a virtuális térben, ami a tervrajzok szerinti vastagságú. Tehát minden hajó ugyanolyan minőségű páncélzattal van ellátva, ami persze a valósággal köszönő viszonyban sincs, de a játékban ez a legegyszerűbb megoldás (gondolom én). Ehhez, ha német minőséget vesszük alapul, akkor az amerikai és angol egységek esetében 0,9-es szorzót kéne alkalmazni, mert a németek cementálták a legmélyebben a lemezeket. Az olasz, francia és orosz egységek esetében viszont az ipar gyenge minősége miatt kb 0,8-as szorzót, de még ide sorolnám a japánokat is, mert ők nem ismerték a cementálás technológiáját, és csak hőkezeléssel edzették a lemezeket. Ráadásul egyes hajók esetében a páncélzat sem volt homogén. Ha jók az ismereteim, akkor a King Georg V, Yamato, Richelieu és Littorio osztályok esetében az övpáncél a lőszerraktáraknál 10-40 mm-rel vastagabb, míg a kazánházak és a géptermek magasságában ennyivel vékonyabb. A páncélfedélzet a hajótest közepe felé haladva vékonyabb, továbbá itt is megfigyelhető, hogy az orr részen, pont az all or nothing egységek esetében majdnem szerkezeti acél vastagságú, míg a tatrészen a szerkezeti acél mellett néhol beton (Yamato osztály) is előfordul, illetve a kormánymű kapott rendszerint komolyabb védelmet felülről.

Egy másik probléma a lövegek átütőképessége. Ezeket a gyártó országok a saját maguk által gyártott lemezeken tesztelték. Amint fentebb is olvasható ezek nem voltak nemzetközi standard szerint készített tesztpéldányok, tehát ebből az következik, hogy a papírforma az egyes egységek esetében nagy mértékben eltérhet a valóságtól, pozitív és negatív irányban egyaránt. Tekintettel arra, hogy a WG az általa használt páncélátütési értéket nem tünteti fel a játékban, ezért nem tudjuk, hogy az eredeti tervdokumentációkban lévő paramétereket vették-e alapul a játékban, vagy egy átkonvertált értéket, esetleg az egészet a saját szájuk íze szerint variálták. Végezetül szerintem ez az ami az amúgy lehetetlen találatok hátterében áll.

Ez volt az én összeesküvés elméletem és életem rövid története, ha nem így van, aminek megjegyzem nagy a valószínűsége, akkor írjátok meg. Legalább újat tanulok!
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Szete58, Lajler

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.303 másodperc

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.