vonKurz írta: ...
ha tényleg 1-1 a szituácio, és van elég helye a csatahajonak, nyilvan szigetek kozt más a szitu, akkor k-va nehéz csatahajot olni, sebezni lehet persze, sebezni lehet, csak a sebzes önmagában semmire nem elég...
ámen
Üdv!
Nem igazán kívánok beleszólni a vitába, de ha megengeditek, elmondom a véleményem.
Mint BB-játékos, sajnos, egyet kell, hogy értsek vonKurz-al bizonyos dolgokban.
Valóban nem egyszerű jól játszani egy DD-vel, csakhogy a DD-nek, van egy hatalmas előnye a csatahajóval szemben. (persze számos hátránnyal egyetemben)
Mégpedig az, hogy sok esetben, legalább egy fegyverét úgy tudja használni, hogy a csatahajó még csak nem is látja Öt.
Abban azt hiszem mindannyian egyetértünk, hogy egy láthatatlan ellenfél ellen, enyhén szólva is, őrjítő harcolni, hiszen nem tudjuk viszonozni a tüzet. (Lásd: Amerikai katonák Vietnámban...)
Arra a kérdésre, pedig, hogy a sebzés önmagában nem elég, azt mondhatom, hogy igaz ez a csatahajókra is...
Értem, ezt arra a szituációra, amikor egy viszonylag közel lévő rombolót szeretnék a BB-vel kilőni, mielőtt az elengedhetné a csomagokat, de egy szalvoból, jó esetben 2-3 találat után, sem tűnik el a DD életének a fele. Ezek után szinte garantált, hogy
jönnek a torpedók, amik ugyan ebből a távolságból (még ha csak ugyan akkora találati aránnyal is mint a BB-é) arányaiban sokkal nagyobb sebzést osztanak ki. Ugyanis, a torpedók nagy százaléka a BB-nél sokkal nagyobb valószínűséggel okoz cicit (de legalább heavy demage-t) mint egy hasonló BB lövedék. És akkor még nem is számoltam hozzá a másodlagos/következmény károkat.
A torpedók elég gyakran okoznak vízbetörést, és ha ez akkor következik be amikor a BB nem tudja azt lejavítani, gyakorlatilag megpecsételte a BB sorsát. Ilyenkor nem ritka, hogy a BB elveszíti az életének a felét, csak a vízbetörés által, plusz a torpedó(k) okozta sérülés.(Tapasztalat...)
Mint mondtad, sebezni tényleg nem elég... Tehát az éremnek két oldala van.
A statisztikákkal kapcsolatban, pedig ahogy Churchill mondta: Statisztikát olyat készítek, amilyet akarok...
Vagyis a statisztika jó lehet, de mutathatja egy dolog jó és rossz oldalát is.
Pusztán csak a forrásadatokat kell a célnak megfelelően megválasztani, és a végcél szempontjából értékelni.
Az én meglátásom szerint, az alapvető gond a játékkal, (akár csak a WoT esetében) hogy a fejlesztők túl rugalmasan/elmosottan kezelik az egyes hajóosztályok szerepeit. És nem konzekvensek ezeket illetően sem...
Véleményem szerint sok vita megelőzhető lenne, ha ezek a szerepek egyértelműbbek lennének, és a pontozás is ennek megfelelően történne.
Értem ez alatt azt, hogy egy BB, jó játékkal az adott oldalon áttörni próbáló ellenfelet feltartva, kevesebb XP-t kap, mint egy olyan DD, aki elfoglalt 2-3 bázist. Ez látszólag rendben is lehetne, ha nem vennénk figyelembe, hogy mi is lenne a szerepe az egyiknek és a másiknak, de leginkább, hogy mire is képes az adott hajóosztály.
Sajnos, vajmi kevés beleszólásunk van ezekbe a dolgokba, de egy biztos, amíg maguk a fejlesztők nem kezdenek másként gondolkozni, addig mi vitázhatunk itt, hogy melyik hajó erősebb-gyengébb, melyiket kellene nerfelni/buffolni, nem fog változni semmi...