Hát, a Novik pld létezett, sőt kb harminc példányban létezett. ( II. világháborút is végigszolgálták még... )
Ami viszont felbosszantott: a játékban lelopták róla a torpedókat... Ezek már az elsőnek vízbe dobott Novik osztályú teknőn is VOLTAK történelmileg ... a játékban meg NINCS... ( Meg hát destroyer-nek számított, nem pedig Cruiser-nak vagy Gunboat-nak... )
No mind1.
Valójában sokszor egy hajónak annyi változata-verzója-állapota volt...
Előrfordult hogy alapból nem sikerült két egyformát gyártani ( pld más típusú kazán került bele a testvérhajóba..) ... Egyes hajókat hivatalosan alakítottak át .. volt hogy egyformára, de volt hogy kb ad hoc azt applikáltak fel rá ami épp "kéznél volt" ... Volt hogy a kapitányok saját hatáskörben raktak rá plusz légvédelmi cuccokat ( ha már szerintük az ott elfért

) ...
Más esetekben ennél is viccesebb dolgok estek meg ... Fubuki/Minekaze osztályok tornyait kb négyszer tervezték újra a japók ... az első verzió túl nehéz volt, és egy tájfun pár hajójukat felfordította ( túlzottan "fejnehezek" voltak...

) .. a következő torony változatot ráépítették néhány hajókájukra de utóbb nagyon papírnak találták... Szóval az ilyen-olyan átépítgetések kapcsán kb nem volt két Fubuki a vízen egyidőben ami teljesen egyforma lett volna. ( Mármint a FŐ tornyaik tértek el egymástól ...

)
Mondjuk a japánok mókás egy népség voltak - remekül utánozták az angol hajóépítőket, részint elkövették/megismételték az ánglius építők minden hibáját ( nem csak a már említett japán rombolók bizonyultak fejnehéznek, a japánok tájfunos esete előtt cca 30 évvel az angol admiralitás egy teljes cirkáló osztályának sikerült egy hadgyakorlaton teljesen sebesség mellett abszolvált csataforduló során előadni ugyanezt a fejre állunk és gyorsan el is sülyedünk figurát

... csak a japóknak sikerült bevezetniük néhány egyedi újítást is ... pld fa padló helyett LINÓLEUM padlót csináltak nehézcirkálóra...
Aztán mikor az első kettő leégett mint a Reischtag, akkor felszedték ... A linóleum ugyanis nem csak remekül ég ( ha egyik végén meggyullad a hajóka akkor perceken belül végig ég az egész fedélzet...) de a linóleum égéskor még mérgező füstöt is fejleszt, hogy a tűz oltásával próbálkozó ferdeszemű matrózok hamar kidőljenek és ne oltsák tovább a már úgy is menthetetlen teknőt...
***
De majd elkezdem nézegetni a ruszkikat is