Ha már a rombolóknál vagyunk. Itt nekem a rombolóknál nagyon szétválik az, hogy mire törekszik az ember, sebzésre vagy hogy nyerjen a csapat. Sajnos nem mindent pontoz a rendszer. Lehet, hogy pl. nem sebzel sokat, de a folyamatos tűzesőddel nyugtalanítod az ellenfelet, plusz ott vannak a gyújtások, amiből azért jó sebzés is kijöhet. Nekem ugyan nincs amerikai rombolóm, de szovjettel főleg az ágyúk játszanak. Én itt azt tapasztalom, hogy 1:1 rombolónál minden % és skill számít az ágyúknál, túlélésnél. Itt általában mérlegel az ember, lőjek rá torpedót? Ha átváltok, célzok, akár 2-3 ágyú szalvónyi időt is vesztek. A torpedóm esetleg betalál, ő rögtön meghal, de esetleg én is, amíg a torpedóra figyeltem. Ha inkább pontosan nagy tűzgyorsasággal lövöm, modulokat veszt, lassul, kigyullad, talán érdemesebb ilyenkor leszarni a torpedókat, ő próbálkozzon csak, látni ha erre készül. +Általában én is a füstre esküszöm, de a szovjet ágon felső tierben bejön az életerő gyógyítás, és ha rombolókkal harcolsz, az felbecsülhetetlen, az itt szerzett sebeket visszagyógyítod. (Nem is arra való, hogy cirkálónak ugorj neki, és pillanatok alatt óriási sebzéseket benyelj, bár a Khaba már némi páncéllal is rendelkezik
) Persze cserébe nincs füst, szar ügy, de esetleg lehet társulni "füstös" rombolóval.
Egyébként ha amerikai rombolóval akadok össze, a szovjet azért többnyire megeszi. A szovjet lövedék sokkal gyorsabb, laposabb, ezért középtávolról le lehet az amcsikat véreztetni. Teljesen közelről ez már nem annyira egyértelmű, de ha van HP töltőm, akkor azt is többnyire nyerem.
A kapitányi skillek sajnos szarul vannak megcsinálva szerintem, persze értem én, hogy kell nekik a bevétel az újraskillezésből
, de ez azért eléggé korlátozza az embert. Én valahogy úgy csináltam volna meg, hogy bármikor átskillezhetsz, és rövid ideig lenne egy büntető %, de nem vészes, 10-20% körüli, ami pár csata után megszűnne ("a kapitány újra felidézi a tanultakat"). Vagy lehetne egy kapitánynak max 1-2 +skill beálítása, amit váltogathatna. Mert bár a WG szempontjából érthető hogy így van, de abszolút irreális, hogy a kapitány csak valutáért emlékezik
Na jó, van már kapitányi elit XP is erre, de ez azoknak jó, akiknek már több 19-es kapitánya van és ömlik az elit xp (de még ekkor is kényelmetlen újra beállítani mindent, megjegyezhetne egy-két template-et a program).
Bár egyébként néha úgy érzem, valahogy mégis pontozza a rendszer, ha teszel a győzelemért, és nem sebzel sokat. Itt van egy szakaszos Tashkent játék, ahol kevés a sebzés, de próbáltunk nyerni-támogatni a csapatot, szóval valamiért viszonylag sok alap XP-t is adott a game. (csak egy foglalás van benne)