Pálya Összefoglaló
Általánosságban készítettem egy összefoglalót arról, hogy hogyan is néznek ki a pályák a WOWS-ban mire kell odafigyelni, esetleg fontosabb taktikai csomópontok.
Három alap pálya modell található a játékban ezeket variálják különböző játékmódokkal, mint például a jól ismert zászlófoglalás. A WOT-tal ellentétben itt egyszerre 3 pontot is támadhatunk A,B és C pontokkal jelölve. Az a csapat nyer amelyik hamarabb eléri az 1000 pontot vagy túllépi azt. Ha megvan a 3 foglalás hihetetlenül gyorsan összejön az 1000 pont.
Nagyon hasznos újítás, hogy folyamatosan mennek a pontjaink ha van foglalásunk. Emlékszem sokszor gondot okoz a WOT-ban az ellenséges bázis foglalása. Gyakran kiabálnak ránk csapattársaink hogy „NO CAP NOOBS”. Mert ugye szeretnének még összeszedni pár fraget. Na itt ilyentől nem kell félni 1. mert döglassúak a hajók, 2. mert egyszerre több bázis is van. Az ellenséges hajók kilövése további pontokat ad hozzá sajátjainkhoz. Ugyanez igaz visszafelé is. Szövetséges hajó kilövése pontlevonással jár.
Big race
kepfeltoltes.hu/view/150328/811624043_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Legelső alap pályamodell, nem kell semmi extrára gondolni, egy nagy vízfelület pár szigettel és kész. Legalábbis első látásra annak tűnik. Az első pár körömben a frontális támadás és a pergő tűz híve voltam. Kezdők ellen néha-néha bevállt de tapasztaltabb játékosok könnyű szerrel lemosnak. Rövid idő alatt itt is mint a WOT-ban kialakultak úgynevezett ütköző zónák ahol mindig találkoznak egymással az ellenséges hajók. Ezek elfoglalása lényegében eldönti a játék kimenetelét. A szigetek kiváló búvóhelyként szolgálnak az ellenséges hajók elől. Érdemes úgy kormányozni a hajót, hogy mindíg fedezékben maradjunk.
Kiemelem egy fontos pontot a térképen látható G4-es elfoglalása illetve, ha ott elbújik egy romboló nagy meglepetést tud okozni egy torpedó sorozattal. Utána mindenképpen menekülnie kell vissza F4 vagy F5 irányba. Amíg felderítést végzünk addig valahol E4 környékén csatahajóink nagyon kemény tüzérségi támogatást tudnak nekünk adni. Így jó eséllyel az ellenség már 2 hajót is veszíthetett. A térképen látható anyahajó legjobb taktikája ha társai közelében marad de kerüli a nyílt célpontot. Ezért neki célszerű az E3-as csücsökben elbújnia. És a torpedó bombázóit nagyobb sikerrel tudja használni a szűk szorosokban mivel kevesebb az esély a manőverezésre és a hajók is fennakadhatnak a partokon.
kepfeltoltes.hu/view/150328/4735171145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A játékban jelentős taktikai előnyt biztosít a füstfelhő. Ez eltakarja az összes ellenséges hajót körülbelül 40mp-es álcával bír. De még így is ki lehet következtetni az ellenség pozicióját mert a lövedékek nyomjelzősek így nagyjából lehet sejteni honnan tüzel.
Valós idejű térképnézetet építettek a játékba. Az M betű megnyomásával hívható elő. Mindent úgy látunk rajta ahogy az éppen történne közvetlen közelről, még a kilőtt lövedékek is láthatóak rajta. Nagyon tetszik például az auto-pilot mód ami lehetővé teszi, hogy létrehozzunk hajónknak egy útvonalat amin aztán gond nélkül végigmegy.
kepfeltoltes.hu/view/150328/2433206192_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az útvonal akár hajónézetből is bármikor megváltoztatható. Csak a sebességet kell szabályoznunk. A téképen kerülendők a 9 és 10-es vonalak mert ott nincs semmi fedezék. A hajók meg szinte azonnal felspottolódnak. Az ellenséges csatahajóknak ideális célpont pont lőtávon belül van. Úgy tapasztaltam, hogy szigetről szigetre kell ugrálni a fürge hajókkal és a magányos hajókat kell levadászni. Az a leghatékonyabb hogyha egymáshoz viszonylag közel kötelékben mennek a hajók, így sokkal erősebbek nagyobb tűzerővel rendelkeznek, tudják egymást fedezni.
kepfeltoltes.hu/view/150328/3278182824_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ezen a képen látszik egy súlyos hiba amit mindketten elkövettünk. A csatahajók lassú nehéz dögök, szinte lehetetlenség velük manőverezni. El kell velük kerülni, hogy a kis szigetek közé menjünk. Természetesen lehet őket fedezéknek használni, de csak a külső oldaláról szabad érinteni különben beszorul. És itt nekem is rengeteg időbe telt mire sikerült kihoznom.
kepfeltoltes.hu/view/150328/1349648037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Miután elvesztették a bal oldali fontos ütközőzónájukat semmi sem állított meg minket a bekerítésben. Ezek a hordozók valószínű a másik oldalt támogatták és nem figyeltek arra, hogy társaik mellett maradjanak. Gyakorlatilag ingyen fragek semmi esélyük sincsen ilyenkor már.
Fault line
kepfeltoltes.hu/view/150328/13641588932_...kepfeltoltes.hu_.jpg
Egy tipikus bázisfoglalós pálya, elég gyakran fordul elő. 3 pont található rajta A B C. Az A pont igen kedvező az ellenséges hajóknak mert E2 E3-on fedezékből tudják foglalni, így szinte első körben mindíg az ellenség szerzi meg. De azért mi is oda tudunk csapni az E3-on nagyon közel kerülhetünk az ellenséghez. Körülbelül 3km távolságra. Innen egy romboló végzetes torpedó sorozatot tud indítani a gyanútlan hajókra.
kepfeltoltes.hu/view/150328/11203028223_...kepfeltoltes.hu_.jpg
A B pontot általában utoljára foglalják el mert itt nagy nyílt víz van és a csatahajók hamar szétlőnek. Miután beálltak a hajók és a szélekre koncentrálnak utána már biztonságos a középső rész. A C pont a legkiegyensúlyozottab része a pályának. F9 és D9 felől érkeznek a hajók egymás ellen ahol lőnek pár sorozatot és a győztes elmenkül az E8-as szurdkoban. A rombolók általában az F8 körüli kis szigetnél bújnak el így elkapva a menekülő hajókat. Itt is előjőnnek az ütközőzónák valamint a több az jobb elve. De, és ez fontos nem a méret a lényeg. Egy apró romboló a szurdokba tévedt óriási csatahajót könyedén elsüllyeszti mert a csatahajó lő egyet 30mp újratöltés plusz a célzás, addig a romboló kétoldalról akár 12 torpedó találatot is be tud vinni ami már több mint elég a süllyedéshez.
kepfeltoltes.hu/view/150328/13025320676_...kepfeltoltes.hu_.jpg