volt pár játék már egyébként, ami ezzel a témával foglalkozott, pl. Jane's Fleet Command, Harpoon, Strike Fleet, Dangerous Waters, stb. ezek inkább stratégiai játékok voltak, viszonylag nagy játéktér, gyengébb grafika. a Harpoon pl. gyakorlatilag egy térkép és ikonok voltak. mégis izgalmas volt, mert itt is megvolt a macska-egér játék.
nyilvánvaló, hogy egy klasszikus modern tengeri ütközetet WoWS szerűen szinte lehetetlen lenne megcsinálni, 5-600km hatótávolságú rakétákhoz óriási pályák kellenének, és ilyen grafikai szinten ezt még nem bírnák a gépek. túl sokáig tartana egy multiplayer menet is, ha ekkora pályákon kéne egymást megtalálni.
ezért az én ötletem inkább a partmenti háborúra koncentrál, a mai hajóosztályok alsóbb részével: korvettek, fregattok, esetleg kegnagyobbként rombolók. +helikopterek, dízel/AIP tengók. az általuk hordozott fegyverek hatótávolsága inkább 200km vagy alatta, ezekkel még lehet taktikai játékot játszani. értelemszerűen ez esetben a cirkáló, hordozók nem lennének játszhatóak, bár küldetések egyes elemeiként azért megjelenhetnek a játékban.
a rakétaharcban is sok taktika van, annak ellenére, hogy a célzást nem te végzed, ráadásul a rakétákból nagyon korlátos a készlet, nem mindegy, mire-hogyan lődözi az ember el. a védekezés szintén érdekes lehet, főleg ha ember végzi és nem teljesen automatikus. itt nagyobb szerepet kapna a másik megkeresése, felderítése, míg a WoWS-ban egyszercsak megjelensz előbb-utóbb.
ha összejön a concept, hogy 2-3 játékos csücsül egy hajóban, akkor szerintem izgalmas lesz és nagyon össze kell majd dolgozni. élettel telibb pályákra gondoltam, civil repülő és hajóforgalommal, kemény levonásokkal az őket ért támadásokért. a kalózok jók lesznek arra, hogy asszimetrikus helyzeteket is meg kell oldani, nem is csak egy halászbárkát megtalálni, hanem pl. lopott teher/konténerhajókat elfogni, melyek veszélyes fegyverekkel is fel lehetnek szerelve (Klub-M konténeres rakétarendszer). kalózoknál gondoltam rá, hogy legyen FPS szerű akció, pl. kommandósokkal visszafoglalni hajókat, de ez nagyon megbonyolítani/elnyújtaná a játékot, de még nem kizárt.
bár sokak szerint a túl modern hajókat nem kéne belerakni, mert keveset tudunk róluk, szerintem meg nagyon feldobná ha lehetne játszani a legújabb lopakodó jellegű hajókkal és új, de már létező fegyvereket is kipróbálni - pl. rakétahajtású lövedéket kilövő 150km hatótávú ágyú
(LRAP)
szóval lenne egy single player küldetés sorozat is, mert sokan hiányolják, és persze egy két hajó párharca legénységgel (skirmish), ami ekkor 4 vagy 6 játékost jelentene.
a prémium rendszert is azért tettem bele a kérdőívbe, mert okosan használva jó sokáig fejlődhetne a játék. mondjuk én nem kérnék el 10-15e-et egy hajóért, az szerintem rablás
5e-nél ne legyen drágább egy hajó sem. de ez még nem eldöntött, meglátom. egy online játékkal azért sok a macera.