Nos gyorsban én is írnék egy kis összefoglalót 9. ranked seasont illetően. Az első szó, ami az eszembe jut az hogy hardcore, nem egészen erre számítottam. Ugye R13-ról indultam, 10-ig igen gyorsan ment a remek rombolók segítségével, a Benson és az Akizuki nem okoztak csalódást, ahogy számítottam, gondoltam, hogy R10-tól indul a kemény menet.
Kb. 110 csatáig R6-ig nem volt különösebb probléma, ebben a fázisban még bőven ment a hajók tesztelése és próbálgatása. Itt ki tudnám, emelni a Des Moinest, amely sok csatán húzott keresztül és itt ragadtam be először egy jó 80-90 csatára. Az R10-R6 játékosállománya már az első időktől kezdve elég meredek volt, sokszor az MM döntött, hogy alakulnak a dolgok, ha fejre álltam se voltam képes befolyásolni a végeredményt, ha a szarabb csapatba rakott, látható volt a végkifejlet. Általában véve elmondható, hogy nem volt annyi vesztes top XP eredményem, mint a korábbi ranked seasonban, amikor is a WG még nem nerfelte le a cap ribbonok XP értékét. Tudomásul kellett venni, hogy a rombolóktól elvették ezt a kedvezményt, hiába mentem nagy sebzésű kört, több foglalással, kevés esély volt csillagot menteni vesztes csatánál. Ez a privilégium most a gyújtogatós hajók osztályrésze lett, melyek elsősorban a Hindenburg, a Zao és Conqueror.
Az R5-R2 csoportba érve láthatóan felerősödött a játékosállomány, sokkal szorosabb lettek az ütközetek, nagy taktikai összecsapásokat produkálva. Sajnos itt bele eshettem abba a gödörbe, hogy nem tartottam be a saját magam által alkotott szabályokat - 2 vesztes csata után pihi - és irgalmatlan liftezésekbe kezdtem. Az egyik volt egy R4/1-ről visszaesés R7/3-ra, ez -12 csillag illetve utána egy R3/4-ről visszaesés R5/3-re, ami szintén -11 csillag volt. Egyszerűen volt időm játszani és elkapott a gépszíj, öreg hiba lehetett így utólag belegondolva. Mert ezeket a bukókat igen sok csatával lehetett csak kompenzálni, sőt lehet más már hagyta volna az egészet a francba (hagyta is), de engem valamiért nem demoralizált annyira a dolog, egyrészt mert tudtam, hogy van még idő a végéig, másrészt sejtettem, hogy a ravasz WG kompenzálni fog és csak próbára tett.
Ez az egész így egyben hozzájárult a 422 csatás összesítéshez.
Szóval ennyi beragadásra nem számítottam. Tudom mindenkinek meg van/volt a véleménye arról, hogy mi a meta (melyik a fasza hajó) és olvastam is erről véleményt és részletes elemzést, nekem máshogy alakult.
R5 után az addigi igásló a DM jegelve lett, nem hozta a kívánt teljesítményt, így átálltam a favoritokra, amelyek remek teljesítményükkel átsegítettek az akadálypályán:
1. Shimikaze: RPF-fel, 12 km-res torpedókkal, 5.6-os legjobb álcával. Spotolás, solo kalandozás, torpedózgatás. Elég sok rombolót sikerült likvidálni, sok Devastating és jópár Double Strike is összejött. Próbáltam az ellenség feltételezett campelő helyeit és várható útvonalait becsapdázni, sokszor elég jól sikerült.
2. A kérdőjeles Großer Kürfürst: 406-os ágyúk, töltésgyorsítóval, spotter plannel, full secondaryra húzva, mely 11.6 km maxon. Baromi gyors tűzelés, jól szakítanak a kisebb ágyúk is, a spotterrel nagyon elbaszott helyekre be lehet lőni és ki lehetett kapni - vagy legalább leamortizálni - mindenféle cirkálókat, capelő rombolókat. A GK secondaryjának romboló erejét nem kell ecsetelni, többször hozott dupla Close Quarter Expert plecsnit.
3. Yamato: a hajó, amely ágyúitól mindenki tart, szintén full secondaryra húzva. (Szegény REKT-es kolléga Yueyangját még a spotról eltűnése után is likvidálták, a már elszálló lövedékek) A hajónak több előnye is van, egyrészt a nagy lőtáv, a remek szórási kép illetve szerintem óriási pozitívum az 50%-os torpedóvédelme, amely nagy segítség a túléléshez. Előre állva a 6 ágyúval + a legerősebb secondary ágyúkkal remekül el lehet szórakozni.
További hajók, amelyeket megemlítenék:
- Conqueror: ugye az egyik, amit sokan preferálnak. Nekem sem voltak vele rossz tapasztalataim, de valamiért nem adta olyan jól. Muszáj gyújtania, ez a hajó achilles sarka. Ha nem gyújt, az szívás. A legjobb BB álca, 12x419-es ágyú és hagy égjen az ellenfél. Ha az RNG is úgy akarja. Sikerült vele nyernem jó párat, csillagot is mentett, sőt még csodafegyvernek is véltem, de aztán nem hozta a várt teljesítményt. Kevés HP, baromi lassan tölt a Repair Party. Ha nem figyelsz oda vagy szarul helyezkedsz, szétkapnak, mint Floki a lábtörlőt.
- Z-52: próbálgattam, átalakítottam RPF-esre. A sonar lenne az előnye, a torpedó gyorsan tölt, de kevés és szart se sebeznek. Az ágyúja nem a legjobb. Rosszabb esetben még egy Shimikaze is hazavágta 1v1 tűzpárbajban.
- Hidenburg: a kedvenc cirkálóm, de alapjáraton nem vagyok cirkálós. HE jól gyújt és nagyot sebez, az AP brutál párhuzamos hajókra. Sajnos minuszos volt vele a WR, így nem eröltettem.
- Moskva: a speciális hajó. Nem volt favorit ezen a rankeden, én sem erőltettem, max 1 csatát mentem, azt is buktam.
- Gearing: a nagy csalódás, sokkal többet vártam ettől a rombolótól. Hybridre építve, torpedó töltésgyorsító a 6-os sloton, torpedó gyorsítás skill, így 13.2 km-re 71 csomóval repesztenek a halacskák és Basic Firing Training az ágyútöltés gyorsítására. Szerintem egész jól játszom vele alapból, ezzel is tartom az XP rekordomat. Itt a rankeden, napokon át megpróbálva csak buktam vele, így jegeltem.
- Des Moines: és végül, mint írtam volt egy szakasz, amikor jó szolgálatot tett, de amolyan support hajóként. A sérülékenysége miatt nem igazán lehetett vele nyílt vizekre kóborolni, amolyan statikus harcaszatra volt alkalmas, bujkálva, orrból lövöldözve (de meg úgy is szarrá lőhette bármilyen BB), sonarozgatva és radarozgatva. Ha jó csapat volt és kihasználták az adottságait, akkor sokszor győzelem lett a vége.
Összességében elég fárasztó volt ez a 3 hét, de remek kihívás és már hiányzik, lehet kissé mazochista vagyok játékügyileg. Mindenesetre csak ki lehetett sakkozni, hogy mi a járható út és mikkel lehet eredményesen hajókázni.
Végezetül gratulálok mindenkinek az általa célként kitűzött eredmény eléréséhez, a tovább küzdőknek pedig sok szerencsét kívánok, WG-s szaknyelven jó MM-et és RNG-ét.
U.i.: Még annyi érdekességet megemlítenék, hogy napi szinten ment a hajók próbálgatása, melyiknek adja. Ha bukó váltás, ha tik-takozás váltás, aztán mindig dobott valami Jolly Jokert, amivel aznap lehetett collectolni pár csillagot.