Hajóelemzés
Történelmi háttér
A St.Louis osztályt az 1890-es Columbia osztály továbbfejlesztésének szánták, éppen ezért már a tervezőasztalon hatalmas változásokat eszközöltek a Columbia terveihez képest. A hajó súlya másfélszeresére növekedett, a felszerelt ágyúk kalibere 203mm-ről 152mm-re csökkent. Ezek a változások elősegítették a St. Louis osztályt hogy sikeresen leválthassa a befuccsolt Denver osztályt, mely lassú volt és kis tűzerővel rendelkezett.
St.Louis (C-20) 1906-tól a Csendes óceánon illetve a Karibi tengeren teljesített szolgálatot. Az első világháború után 1920-ban újraszámozták és onnantól kezdve CA-18-ként van nyilvántartva. Ezek után európai vizekre vezényelték, a földközi tenger keleti partvidékére, a Boszporusz szorosban teljesített feladatokat, mindeközben lezajlott az Orosz illetve a török forradalom. Mindkét eseményben részt vett, de csak humanitárius feladatokat látott el. 1922-ben leszerelték és 1930-ban eladták ócskavasnak.
Testvérhajói is hasonló véget értek. A Milwaukee (C-21) 1917-ben partra futott és megfeneklett egy tengeralattjáró-mentőakció során, hála a kapitány önfejűségének. A baleset során senki sem sérült meg, de a hajót már nem lehetett megmenteni és egy évvel később egy vihar ketté is törte. A Charleston (C-22) 1923-ig szolgált, ekkor leszerelték, lecsupaszították a vízvonalig és eladták egy fűrészmalomnak ahol úszó hullámtörőként folytatta a karrierjét. 1961-ben egy vihar annyira megrongálta hogy nagy része víz alá került. Ezek után elvontatták a Kelsey öbölbe ahol nekifuttatták a partnak, és ott áll a mai napig, hullámtörőként.
USS St. Louis 1917.
USS Milwaukee partravetődve 1917
USS Charleston, legalábbis ami megmaradt belőle, végső szolgálati helyén, Kelsey öbölben, hullámtörőként 2003-ban.
Páncélzat /Survivability/ 32, fejlesztés után 34
27300 HP, fejlesztés után lesz 29500. Igazi nehéz fiú a maga szintjén, remekül állja az ütéseket, csatahajókat is meg tud szorongatni ha éppen nem kap citadella sebzéseket, mert azok gyorsan le tudják rendezni.
Ágyúk /Arillery/ 35 fejlesztés után 37
10db 152mm-es ágyúval rendelkezik alapból, 1 db elől, 1 db hátul és 4-4 a két oldalán. Lőtávolsága 9,5km, forgási sebessége 30 másodperc, tűzgyorsasága 6 lövés/perc, HE sebzése: 2100, AP sebzése: 3000.
Hajótörzs fejlesztéssel további 2-2 ágyú kerül fel a két oldalra, illetve radarfejlesztéssel a lőtávolság megnövelhető 10,4 km-re.
Lövegfejlesztéssel nagyobb tűzgyorsaságot 7,5 lövés/perc és gyorsabb forgási időt 22,5 másodpercet kapunk.
Másodlagos lövegből 18 darab van a hajón, melyek 2,5km-re hatásosak.
Melyik lőszerrel mire?
HE lőszerrel a puha célpontokra, rombolók és T1-es cirkálók, esetleg csatahajóra míg az fel nem gyullad másodjára is, majd váltás AP-ra.
Légvédelem /AA Defense/ 2
900m-es légvédelemmel rendelkezik.
Torpedók (DD, CA, BB)
Nincsenek.
Agilitás /Maneuverabilty/ 49, fejlesztés után 51
22 csomós végsebességre képes, fejlesztés után még gyorsabban reagál a fordulásra.
Láthatóság (DD) /Concealment/ 80
11km-ről már látható, így készülhetünk ha van szintbeli japán cirkáló a közelben az meg is fog sorozni amint meglát.
Ajánlott játékstílus
Próbáljunk meg 1-2 társunkkal együtt haladva fókuszált ágyútűzzel egyesével levadászni az ellenfelek hajóit, kerüljük a csatahajók direkt tüzét az oldalunkba, és ügyeljünk a környező baráti és ellenséges rombolókra. Mindkettő előszeretettel küld torpedókat össze-vissza, és mivel a hajónk meglehetősen hosszú, könnyen beleakadhatunk egy-két szeretetcsomagba. Ha menekülésre kell fogni a dolog, csak is cikk-cakkban, ráadásul akkor a hátsó 3-5 löveggel még aprítani is lehet közben.
Fogyóeszközök
Ott még nem tartunk, max a kapitány whiskys üvegei azok amik elfogynak.
Ajánlott felszerelések
Első helyre még mindig a főlöveg fejlesztése javasolt, mely 20%-al csökkenti a főlövegek javítási idejét, a lőszerraktár robbanási esélyét és az ágyúk megsérülését.
Második helyre a 3 javítás közül talán a meghajtás fejlesztése javasolt, mely 20%-al csökkenti a meghajtás kilövését illetve ha mégis kilőtték, akkor a javítási idejét.
Ajánlott kapitányi képzettségek
1 pontos: Situation Awerness és/vagy a Basic Firing Training az ami később is hasznos lehet.
Előnyök és hátrányok
Előnye, hogy a sok egyenletesen elosztott ágyújából minden irányba tud áldást szórni, és ez egyben a hátránya is, mint majdnem az összes többi szintbeli hajóé is, hogy a teljes tűzerejének kicsivel több mint a felét tudja csak összpontosítani.
Hátránya még, hogy a folyamatos tűz fenntartásához jóformán folyamatosan a zoomolva kell lennünk, így hajlamosak lehetünk arra hogy elfeledkezünk a környezetünkről és lekoccolunk egy szigetet vagy hajót. Fokozottan ügyeljünk erre és fél szemünk legyen mindig a minimapon, hogy lássuk merre haladunk és kik vannak a közelünkben, másik szemünk meg a célponton.
Fejlesztési fa
Fentebb kitértem a fejleszthetőségekre, és talán érdemes is teljesen kifejleszteni, hiszen amikor továbblépünk, ez a hajóosztályunk Elite besorolást kap, így hatékonyabban tudunk vele free xp-t gyűjteni.
Radarfejlesztéssel a Cirkáló ágon tudunk továbbhaladni,Főlöveg fejlesztéssel pedig a csatahajó ág nyílik meg.
Összehasonlítás a többi szintbeli hajóval
Hajóosztály | Survivability_ | Arillery_ | Torpedoes_ | AA-Defense_ | Maneuverability_ | Concealment |
USA - St. Louis | 34 | 37 | 0 | 2 | 35 | 65 |
Japan - Tenryu | 21 | 31 | 10 | 7 | 72 | 81 |
Germany - Kolberg | 22 | 16 | 0 | 0 | 53 | 74 |
Eléggé lenyűgöző össztüzet tud zúdítani a célpontjára, hiszen egyszerre legfeljebb 7 ágyúból tud tüzet nyitni, akár salvoként, akár pergőtüzet használva nagyon nagy esélyünk van a találatokra vele, illetve nagy az esélyünk rá, hogy a meccs végi hit statisztika sem lesz 50 hit alatt.
Készült a 0.5.1.2 verzió alapján.
Forrás:
en.wikipedia.org/wiki/St._Louis-class_cruiser_%281905%29