0.4.0 - Verzióváltás!

0.4.0

Az EU szerverre ma érkezik a 0.4.0-s verzió, mely az OBT előszobája lesz (ezt bizonyítja a stat nullázás is - wipe).
Az újdonságok és módosítások listáját (release note) a Bővebben... után olvashatjátok.

A verzióváltás előreláthatóan reggel 5-től 8-óráig fog tartani, így ez idő alatt a szerverek is állni fognak.

Wipe - Adatok nullázása

A 0.4.0-s verzióval megtörténik a fiók adatok utolsó nullázása (wipe), ami azt jelenti, hogy törölnek mindenkinél minden fejlesztést, ingame vásárlást, XP-t és kreditet, azonban a pre-order hajókat és az addig kapott/vásárolt aranyat mindenki visszakapja. Az OBT (nyílt béta) nem sokkal követi majd a 0.4.0-s verziót, de újabb wipe már nem lesz az OBT indulásakor. Ergo a jelenlegi CBT játékosok kapnak némi fejlesztési előnyt az OBT-sekhez képest. Hogy mennyit? Meglátjuk, gondolom nem sokáig húzzák mivel jelenleg a prémium shop is zárva van, az meg nekik sem túl jó csillagállás :)

Egységes prémium fiók

A 0.4.0-s verzióval érkezik az World of Tanks-szal és a World os Warplanes-szel egységesített prémium fiók is. Ennek megfelelően a patch után már mindhárom játékban (tehát a WoWs-ban is) képes leszek kihasználni a prémium fiók adta előnyöket és kedvezményeket (amit csak 1x kell megvenned az egyik játékban).

Fogyóeszköz kezelés

A fogyóeszköz menü jelenleg a Modules (modulok) menüpont alatt található meg a kikötőben és ez a frissítés után is hasonló elrendezésben jelenik majd meg annyi különbséggel, hogy péntektől már minden hajón 4 hely lesz a fogyóeszközöknek, melyeket mindenki saját belátása szerint tölthet majd fel. Minden fogyóeszköznek lesz egy (gyorsabban töltődő) fejlesztett verziója is, melyeket minden csata végeztél újra meg kell majd vásárolni (attól függetlenül hogy elhasználtad-e őket vagy sem).

Íme a komplett, tiertől és osztálytól függően a hajókra szerelhető fogyóeszköz lista:

  • Damage Control Party: Felgyorsítja a sérül modulok javítását, a tűzoltást és a süllyedés elhárítását is.
  • Repair Party: Visszaállítja a hajó hp-ját minden light sebződés után.
  • Defensive AA Fire: Megnöveli az AA erejét és lecsökkenti az ellenséges bombázók és torpedóbombázók pontosságát.
  • Spotting Aircraft: Megnöveli a fő ágyú lőtávolságát.
  • Catapult Fighter: Követi a hajót és automatikusan támadja az ellenséges légierőt.
  • Smoke Generator: Egy füstfelhőt terít a hajó köré, mely megnehezíti a hajód észlelését az ellenség számára.
  • Engine Boost: Átmenetileg megnöveli a hajó végsebességét.
  • Hydroacoustic Search: Átmenetileg megnöveli az ellenséges torpedók észlelhetőségi távolságát, valamint a füstfelhőben lévő ellenséges hajók észlelhetőségét is.

Reportolás

  • Egy új lehetőség is bekerül, mely által a játékosok feljelenthetik vagy éppen megdicsérhetik egymást. A kiosztható elismerések és feljelentések száma napi szinten korlátozva lesz.

Legénységi képzettségek

A kapitány képzettségek átdolgozásra kerültek. Hét új képzettségek vezetünk be:

1. szintű képzettségek

  • Expert Loader: Felgyorsítja a lőszer típusok közti váltás idejét, ha minden ágyú éppen tölt.
  • Basic Firing Training: Megnöveli a másodlagos fegyverzet teljesítményét.
  • Basics of Survivability: Lecsökkenti a sérült modulok javításának, a tűzoltásnak és a süllyedés elhárításának sebességét.
  • Situation Awareness: Egy speciális mutató jelzi, ha a hajót felderítette egy ellenséges hajó vagy repülő.
  • Expert Rear Gunner: Megnöveli a repülők önvédelmi, hátsó fegyverzetének erejét.

2. szintű képzettségek

  • Aiming Expert: Lecsökkenti a fő ágyúk célzási idejét.
  • Torpedo Armament Expertise: Lecsökkenti a torpedóvető csövek töltési idejét és a torpedóbombázók feltöltési idejét.
  • Fire Prevention: Lecsökkenti a tűz esélyét.
  • Incoming Fire Alert: Egy figyelmeztetés jelenik meg, ha egy távoli sortűz a hajónk irányába tart.

3. szintű képzettségek

  • High Alert: Lecsökkenti a Damage Control Party fogyóeszköz töltési idejét.
  • Vigilance: MEgnöveli az ellenséges torpedók észlelhetőségi távolságát (hamarabb meglátod őket).
  • Dogfighting Expert: A repülők, melyek sebessége kisebb mint az ellenséges repülőké, átmenetileg megnövelt támadó erőt kapnak. Minél nagyobb a sebességkülönbség, annál nagyobb a támadó erő növelés.
  • Superintendent: Megnöveli a fogyóeszköz kapacitást speciális képzettségekhez.

4. szintű képzettségek

  • Demolition Expert: Megnöveli az ellenséges hajó kigyújtásának esélyét.
  • Advanced Firing Training: Megnöveli a másodlagos ágyúk lőtávolságát.
  • Last Stand: A motor vagy kormánylapát kritikus sérülésekor azok képesek lesznek tovább működni, de csökkent teljesítménnyel.
  • Aircraft Servicing Expert: Lecsökkenti a légi egységek feltöltési idejét és megnöveli azok túlélési képességét is.

5. szintű képzettségek

  • Last Chance: Megnöveli minden fegyverzet töltési sebességét, ha a hajó alacsony hp-n van.
  • Preventive Maintenance: Lecsökkenti a modulok kritikus sérülésének esélyét.
  • Concealment Expert: Lecsökkenti a hajó észlelhetőségét.
  • Air Supremacy: Megváltoztatja a repülők számát a rajokban.
  • Jack of All Trades: Lecsökkenti az aktív képzettségek és fogyóeszközök újratöltési idejét.

Álcázás

  • A 0.4.0-s verzióval érkeznek az álcafestések is, melyek amellett hegy egyedi kinézetűvé teszik a hajót, csökkentik is annak észlelhetőségét.

Egyensúlyozás

Általános változások

  • Tier X-es USS Midway hordozó bekerül a játékba.
  • Tier VIII-as Atago prémium japán cirkáló bekerül a játékba.
  • A Tier I-es japán Katori ki lesz cserélve a Hashidate-ra.
  • Az  alternatív légicsapás (pont támadás) kapitányi képzettségé válik, agy alapből nem lesz elérhető.
  • A füstfelhők láthatósági ideje 65-97 másodpercre csökken (90-120-ről), de ez majd szintenként nőni fog. A füstgenerálás ideje 20 másodperc lesz minden rombolón (40-55-ról csökkentve). A füstgenerálás ideje jelenleg a cirkálókon 15 másodperc és 80 másodpercig láthatóak.
  • A rombolók Damage Control Party képességének újratöltési ideje 40-ről 60 másodpercre nő.
  • Az füstgenerálás és a Repair Work alap felhasználhatósági száma lecsökken.
  • A fő ágyúkat fejelsztő modulok el lesznek távolítva  japán csatahajóknál - ezek már elérhetőek a hajótest fejlesztésénél.
  • A HE lőszerek sebzés kalkulációjának képlete megváltozik: A kaliber nagy szerepet fog játszani a sebzés mértékében. A kisebb kaliber értelemszerűen kisebbet fog sebezni, a cirkálók HE lőszere nagyjából ugyanazt sebzi majd, míg a csatahajóké többet fog sebezni.
  • Megnő minden csatahajó pontossági egy "befogott" célponton (kb. 5 km-en belül).
  • Csökken a modulok kritikus találatának esélye a tier 1-es Erie és Hashidate hajókon.
  • A North Carolina légelhárító ereje csökkentve lesz.
  • A felderítő repülők és vadászgépek felderítési sugara kis mértékben csökkentve lesz.
  • A támadó raj összeállítások a tier 9-10-es hordozókon megváltoznak és sokoldalúbbak lesznek (a vadászgép rajokat is beleértve). Az "ezermester" felállás is "vadászgépesítve" lesz a tier 9-10-es japán hordozókon.
  • A torpedó ledobási távolság (ALT lenyomásával) visszaáll a 0.3.1.3-as verzióra.

Egyedi hajó módosítások

  • Atlanta: A külső kameranézet finomítva lesz.
  • New Mexico: A felderítő repülőgép indításának képessége hozzá lesz adva a test utolsó modulfejlesztéséhez - illetve javítva a fő ágyúk egy töltési hibája (2 lövés/perc 1,8 helyett) ha a 2. test modul volt felszerelve.
  • Kuma: Vadászgép indításának lehetősége hozzá lesz adva az utolsó test modulhoz.
  • Furutaka: Vadászgép indításának lehetősége hozzá lesz adva az utolsó test modulhoz.
  • Zao: A hajótest páncélja kicsit magasabb lesz, sebessége 31-ről 34 csomóra, a fő ágyúk töltési ideje pedig 12,2-ről 13,7-re nő.
  • Myogi: Egy későbbi fejlesztésű test is hozzá lesz adva. Emellett a Myogi megkapj a késői fejlesztésű japán csatahajók pagoda felépítményét és jó optikáját is, mely által megnő a lőtávolsága is. A lőtáv azonban az alap test modulon csökkenni fog, viszont a legmagasabb szintűn felderítő repülőt kap a hajó.
  • Kongo: Egy korai fejlesztésű hajótestet is kap a hajó - ez lesz az első konfigurációja a hajónak.
  • Fuso: Egy korai fejlesztésű hajótestet is kap a hajó - ez most az első konfigurációja a hajónak. A Myogi-val ellentétben ez nem kap pagodát és új optikát, így lőtávolsága csökkenni fog. Torpedó védelme ugyancsak nem lesz.
  • Nagato: Egy korai fejlesztésű hajótestet is kap a hajó - ez lesz az első konfigurációja a hajónak.
  • Amagi: Egy korai fejlesztésű hajótestet is kap a hajó - ez lesz az első konfigurációja a hajónak.
  • Yamato: A hajó repülők általi észlelhetőségi távolsága 17-ről 16 km-re csökken.
  • Mogami: Megnő a lövés utáni észlelhetőségi távolsága 350 méterrel. Megnő a látótávja is 1 km-rel, ahogy az észlelési távolsága is 10,08-ról 12,06-ra. Emellett a repülők általi észlelhetősége 7,5-ről 8,5 km-re nő.

Térképek

  • Two Brothers térkép be lesz rakva tier VI-X-es csatákba, normál és domination módban.
  • Ocean térkép nem lesz elérhető az induló tierekben.
  • Big Race térképen felül lettek vizsgálva a kezdőpozíciók (respawn).
  • Az új New Dawn térképen a szigetek helye meg lesz változtatva és és nyílt tengeri területek a pálya sarkaiban ki lesznek terjesztve.
  • North térképen a jobb oldali nagy szigetbe egy átvezető folyosó kerül. A kezdőpozíciókat itt is felülvizsgálták.
  • Egyensúlyozva lesz az Islands of Ice térkép is.
  • Az MM térképsorsolási metódusa át lesz alakítva, hogy növelni/módosítani lehessen az új térképek előfordulási esélyét.
  • Fault Line térképen egy reptér és egy város kerül a szigetekre.
  • New Dawn térképen kis parti városok lesznek létrehozva.
  • Domination módban a foglalási területek abc sorrendben lesznek elnevezve, balról-jobbra és fentről-lefelé haladva.
  • Az "Isteni sugár" effektus (mikor a nap a szemedbe sütött úgy hogy alig láttál valamit) módosítva, javítva lesz - nem fog vakítani annyira.

Kliens frissítés

  • A 0.4.0-es verzió kliensébe belekerül az automatikus hardver felismerés és az ez alapján történő javasolt grafikai hangolás. A teszt során a CPU és GPU teljesítményét veszi majd figyelembe a kliens.

Grafika

  • A torpedók robbanásának vizuális effektje - mikor hajóba vagy szigetbe csapódnak - fejlesztve lett.
  • A torpedók sokkal realisztikusabb "hab" nyomot hagynak majd maguk után.

Hang

  • Az interfész hangjai tovább lettek fejlesztve.
  • Új ágyúhangok is kerülnek be, a meglévőket pedig felülvizsgálták.
  • A hajók mozgási hangja teljesen újra lett csinálva, ahogy a repülőké is - teljesen valósághű hangot kaptak.
  • Az audio teljesítmény növelve lett.

Felhasználói felület

  • Visszanézhetőek lesznek a csata eredmények.
  • Alternatív csata interfész módban be lehet állítani, hogy a játékos a többi hajó részletes információit láthassa az ALT gomb lenyomásakor.
  • A csatatöltő képernyőn a hajók neve fülé víve a kurzort könnyen összehasonlíthatóak az egyes hajók paraméterei.
  • A Quick action gomb új külsőt kapott a barátlistán.
  • A csatatöltő képernyőn a kurzor alapértelmezett fókusza a Start Battle gombon lesz.
  • A parancsnoki képernyő betöltésekor a From Reverse (Barakkból) fül lesz alapból kijelölve.
  • Az Enter gomb megváltoztatja a megjelenítését a Szakasz keresőmezőjénél, ha felette van a kurzor.
  • Egy gyorstipp ablak lett hozzáadva a hajók ikonjain az XP szorzókhoz (ha fölé visszük a kurzort).
  • A hivatalos weboldalon a játékos profilban az akciós, átmeneti szorzók figyelmen kívül lesznek hagyva, azonban a prémium fiók szorzója minden számba belekerül.
  • Fejlesztve lesz a csatában szerzett XP és kredit mennyiség kiszámításának metódusa is. Minden XP, kredit és Free XP felfelé lesz kerekítve.
  • Megváltoztatták a célkereszt kinézettét célzó módban.

Rendszer változások

  • Ki lett javítva a hiba, mikor egy fekete képernyő jelent meg a térképtöltési és csata képernyő közt.
  • A statikus fényű térkép objektumok javítva lesznek.
  • A kikötői játék felület optimalizálva lesz gyengébb PC-kre is.
  • A hajómodellek nem lesznek minden alkalommal újratöltve a kikötőben ha nem szükséges.
  • Javítják a csaták teljesítményét és a mikro fagyásokat is, melyek gyors balklikkeléskor fordultak elő.
  • Javítják a csatabetöltés idejét is, optimalizált lemezolvasási műveletekkel.
  • Javítják az aktív csata egyes hanghibáit is.
  • Javítják a hosszú csaták végén előforduló teljesítménycsökkenést.

Gazdasási változások

  • Az egységesített prémium fiókok első szakaszában a tech tree-ben történő előrehaladás lehetősége összhangba kerül a másik két játékkal. Észre fogjátok venni, hogy növekednek az XP és kredit költségek a hajóknál és moduloknál is (2-3,5x-esére).
  • Néhány hajó, különösen az alacsonyabb szinteken teljesen újra lett egyensúlyozva és nagy változtatásokat kapott.
  • Az XP hozam is újra lett egyensúlyozva: az alacsonyabb tierű hajók kicsit kevesebb, míg a magasabb szintű hajók kicsit több XP-t kapnak majd.
  • Az account (profil) szintek is összhangba lettek hozva az XP hozam mértékével, de átlagosan ugyanolyan mértékű a haladás mint ezelőtt.
  • Viszont az account szintlépések jutalma jelentősen megnő. A parancsnokok fejlődési sebessége valamivel lassabb lesz, viszont a Senior kiképzés ára jelentősen lecsökken.
  • A fenti változtatások a gazdasági rendszer végleges formáját tükrözik, nem terveznek már nagyobb változtatásokat ezzel kapcsolatban a jövőben.

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.