0.5.3 - Verzióváltás + Release Note

0.5.3

02.18-án érkezett a 0.5.3-as főverzió, ami egy bővebb csomag lesz és igen sok fejlesztést hoz magával.
Főbb újítások: csapat csaták, új kapitányi képzettségek, kitüntetések, új MM, stb. Részletesen:

Verzióváltás időpontja

Előreláthatóan 2016.02.18. 05:30-tól 07:30-ig.

Csapat csaták bevezetése

Egy új, kísérleti játékmód kerül be a kliensbe, Csapat csaták néven. Ezek hasonlóak lesznek a WoT-os századokhoz vagy klánokhoz, azonban egy csapat csak 10 fő alkothat majd, de ezt lásd lentebb...

A Csapat csaták 12-es fiók szinttől lesznek elérhetőek mindenki számára. A csapatok a játékos profil megfelelő fülén (My Teams/Csapataim) keresztül lesznek menedzselhetőek. Ez a fül közvetlenül a kikötőből is elérhető lesz.

A kezdetekben egy játékos csak egy csapatot tud majd létrehozni 300.000 kreditért, azonban a csapatban lejátszott 10 csata után már lehetősége nyílik majd egy második és harmadik csapat létrehozására is (ezek költsége 300 arany lesz egyelőre csapatonként).

Miután egy csapat létrejött, annak létrehozója lesz a csapat vezetője és ő tud majd játékosokat felkérni arra, hogy csatlakozzanak a csapatba.

A csapatnak egy elkülönített chat ablaka lesz majd. A chat ablak minden csapat számára elérhető lesz, melynek a játékos tagja.

A csapat nevek egyediek lesznek. Ha egy játékos létrehoz egy 123 nevű csapatot, akkor ezen a néven már nem lehet majd új csapatot készíteni  (a név foglalt üzenet jelenik majd meg). Ha egy csapat név nélkül jön létre, akkor az őt létrehozó játékos nevét fogja viselni. A csapatot bármikor át lehet majd nevezni a "My Teams" fülre kattintva. Ha egy játékos kimarad a csapat elnevezési fázisból a létrehozás során, az első átnevezés ingyenes lesz. Minden ezt követő átnevezés 25 aranyba fog kerülni.

Egy csapat név akkor sem válik majd elérhetővé, ha minden tagja elhagyja a csapatot, azaz a csapat akkor is megtarthatja nevét ha nincs már egy tagja sem.

Azon játékosokat, akik elérték már a 12-es fiók szintet, meg lehet hívni, hogy csatlakozzon egy csapathoz. A meghívás a csapat panelen vagy akár a kapcsolati listában is elérhető.

Egy játékos meghívásához jobb klikk a nevén a kapcsolati listában, majd klikk az "Invite to Team" (Meghívás csapatba) opcióra.

A csapat vezetője értesítést kap majd hogy a meghívás sikeresen megtörtént. A meghívott játékos egy borítékkal a neve mellett lesz jelölve egészen addig, míg nem csatlakozik vagy míg vissza nem utasítja a meghívást.

A meghívott játékosok egy meghívót kapnak majd, mely tartalmazza a meghívó csapat nevét és szintjét is (rating).

A csapat bármely tagja javasolhat majd meghívandó játékosokat, mihelyst a szavazási folyamat elindul, azonban a vezető a szavazási procedúrát kikerülve is meghívhat bárkit a csapatba. Azon játékosok, akik 21 napja nem léptek be a játékba, a vezető által el is távolíthatóak a csapatból, szavazás nélkül.

A kulcsfontosságú döntéseket a csapat szavazással hozhatja majd meg. Az egyes döntések elfogadásához különböző típusú szavazások és elvárt szavazatszámok tartozhatnak majd. A szükséges számú szavazat megjelenik majd a szavazás szavazó panelen. A szavazások időtartama korlátozott.

A csapatok 10 játékosból állhatnak majd (7 fő a főcsapatban, ők vesznek majd részt a csapat csatákban + 3 fő tartalék). 

Egy játékos maximum három csapatnak lehet tagja egy időben (akár vezetőként is).

Egy csapat tagjainak lehetősége lesz majd a vezető leváltására is. Ehhez jobb klikk a vezető nevén, majd "Dismiss the Leader". Az elbocsátás opció 600 aranyba kerül majd. Ezt követően létrejön majd egy szavazás a vezető leváltásáról. A leváltáshoz egyöntetű szavazás szükséges, azaz minden csapattagnak szavaznia kell és egyet kell majd értenie a leváltásban. A szavazás ideje ekkor is korlátozott lesz. A leváltott vezető el lesz távolítva a csapatból, helyét a szavazást kezdeményező játékos veszi majd át.

A parancsnok át is adhatja posztját egy másik játékosnak ha akarja. Ehhez jobb klikk a játékos nevén, majd "Transfer leadership/Parancsnokság átadása". 

Ha egy vezető elhagyja a csapatot, a parancsnoki rang automatikusan a csapatban legrégebb óta lévő játékosra száll majd át, azonban a parancsnok a kilépés pillanatában akár saját maga is választhat ki egyet a tagok közül.

A csapatok rangsorolva, értékelve lesznek, azaz minden csapatnak lesz egy rangja, fokozata, mely le és fel is változhat majd. A rang a csaták után frissül majd és meghatározza egy csapat helyét a bajnokságban. Minél magasabb a csapat rangja, annál magasabb szintű Ligához fog majd tartozni. A ligák száma az adott szezon időszakára lesz meghatározva. Egy szezon előre meghatározott ideig (nap/hét/hónap) tarthat majd, azonban a csatákat egy kizárólag egy adott napszakban lehet majd megvívni (pl. 12:00-tól 23:00-ig). Más időpontokban a csapat csaták nem lesznek elérhetőek.

Egy szezonra a használható hajók tierje is előre le lesz rögzítve.

Két 7 fős csapat vesz majd részt egy időben egy csapat csatában.

A toborzást a csapat képernyőn a "Ready/Kész" gombra nyomva lehet majd bejelenteni. Az a játékos válik a csoport parancsnokává, aki a toborzást bejelenti. Meghívót a csapat minden online tagja kapni fog. Egy meghívót el lehet a "Ready" gombra klikkelve lehet elfogadni vagy ellenkező esetben be is lehet zárni a meghívó ablakot. Ha a toborzást már kihirdették, egyszerűen csak a Ready vagy Join gombra kell klikkelni hogy elfoglald helyed a csapatban. 

A csapat bármely állandó tagja csatába küldheti a csapatot.

A csapat csatákra bizonyos hajó korlátozások is ki vannak vetve. Egy csapatban jelenleg nem lehet egynél több CV (repülőgép-hordozó) és kettőnél több BB (csatahajó).

Ha nincs annyi aktív játékos hogy kiadjon egy csapatot, lehetőség van bármely más, minimum 12-es szintű játékos meghívására a csapatba. A zsoldosok az adott csatafolyam teljes idejére a csapatban maradnak egészen addig, míg a csapat parancsnoka el nem távolítja őket vagy maguktól ki nem lépnek.

Minden játékos aki be lett sorozva egy csapatba, nyomjon a Ready gombra a véglegesítéshez (hasonlóan a Division csatákhoz). 

Minden játékosnak aki csatlakozni szeretne egy csapathoz az alábbi két lehetősége van erre:

  • Jelölje ki a "Team Battle" játékmódot és nyomja meg a "Looking to join a Team Battle/Csatlakozás Csapat csatához" (vagy valami ilyesmi) gombot. Ezután a játékos megjelenik a meghívóra váró játékosok listájában.
  • Vagy egyszerűen csak lépjen be egy csapat csatába egy megfelelő szintű hajóval. Ebben az esetben a játékost random sorolja majd be a szerver egy nem elégséges létszámú csapatba.

A csapatok beléphetnek csatába teljes haderővel vagy akár kevesebb létszámmal is. Az MM minden foghíjas csapatot automatikusan feltölt majd zsoldosokkal, azaz olyan játékosokkal akik nem tartoznak semmilyen csapatba. Ebben az esetben a csapat egy másik fullos felállású csapattal lesz összesorsolva, azaz létszám alatti csapatok nem kerülhetnek majd csatába, kizárólag 7v7 felállásúak.

Minimum 4 főnek lennie kell egy csapatban, hogy a MM zsoldosokat sorozhasson és elkezdődhessen egy csata.

Mikor először nyitod meg a csapat képernyőt, el kell olvasnod és el kell fogadnod a csapat csatákkal kapcsolatos oktató anyagokat.

Térképek és csatamódok

Tears of the Desert térkép bekerül a kliensbe.

Minden Domination térkép csatamódja, mely két Domination kulcs körzetet tartalmaz, Standard, azaz Normál csatamódra változik:

  • Solomon Islands
  • Strait
  • Big Race
  • North
  • Fault Line
  • Islands of Ice
  • Two Brothers
  • Islands
  • Northern Lights
  • New Dawn
  • Hotspot
  • Land of Fire
  • The Atlantic
  • Shatter
  • Tears of the Desert

Ocean térképhez hozzá lesz adva a 3 kulcs körzetes Domination csatamód.

Egyensúlyozások:

  • Hotspot térképen néhány sziget el lesz távolítva a térkép hátsó részéről.
  • New Dawn térképen a nagy sziget felső csapat felőli részének magassága csökkentve lesz.

Rangsorolt csatákban a pontszerzések mértéke lecsökken a három kulcs körzetes térképeken 9 pont/10 másodpercről 3 pont/5 másodpercre.

Új kapitányi képzettségek

Manual Fire Control for Secondary Armament: A másodlagos fegyverzet kizárólag a játékos által kijelölt célpontokra nyit tüzet. Ezáltal a kigyújtás esélye jelentősen megnő. -15% szórás a másodlagos fegyverzetnek tier I-VI hajókon; -60% szórás a másodlagos fegyverzetnek tier VII-X-es hajókon.

Manual Fire Control for AA Armament: Jelentősen javítja a nagy kaliberű AA (légvédelmi) ágyúk hatékonyságát, a kijelölt célpontokon. +100% hatékonyság a 85+ mm-es AA ágyúknál, a kézzel kijelölt célponton.

Survivability Expert: Megnöveli a hajó max. HP-ját. +400 HP minden egyes tierhez (gondolom tierenként ennyi).

Torpedo Acceleration: Megnöveli a hajókról és repülőkről indított torpedók sebességét, de a hatótáv rovására. +5 csomó torpedó sebesség, -20% torpedó hatótáv.

Játék egyensúly változások

Néhány kapitányi képzettség megváltozik majd, ami miatt az érintett játékosok ingyen újraoszthatják majd a kapitányi skilleket:

  • Expert Loader: A skill -30% helyett -50%-kal csökkenti a töltési időt.
  • Torpedo Armament Expertise: A skill hatása -10%-ról -20%-ra nő (torpedó-bombázók szerviz idejének csökkentése). A torpedók újratöltés ideje nem változik.
  • Vigilance: A skill hatása +20%-ról +25%-ra nő (torpedók észlelési távolsága).
  • Last Stand: A 2. szintű skillek közé költözik a Speciális képzettségek oszlopba.
  • Jack of All Trades: -15% fogyóeszköz újratöltési időt is ad.
  • Advanced Firing Training, Basic Firing Training és Expert Marksman: A kaliber határ, mely alatt aktiválódik a skill 155-ről 139 mm-re csökken :///
  • Last Chance: A korábbi "-9% töltési idő ha a hajó hp-ja kisebb mint 20%" helyett, "-30% töltési idő ha a hajó HP-ja kisebb mint 10%" lesz.
  • Basic Firing Training és Advanced Firing Training: Hatással lesz az összes másodlagos fegyverzetre, azok kaliberétől függetlenül.
  • Preventive Maintenance: A képzettség hatása -34%-ról -50%-ra nő (kritikus sebződés esélye).

Bekerül egy új fogyóeszköz Torpedo Reload Booster néven. Ha aktiváljuk és a torpedóvetőcsövek töltenek, a töltési idejük a fogyóeszköz minden fajtájához előre megadott értékre csökken.

Javítva lesz a hiba, mikor az ágyúk, melyek egy lőszerrekesz talált miatt használhatatlanná váltak, csak a csata végeztével javultak meg.

Yamato: A Repair Party fogyóeszköz hatékonysága 33%-kal csökken (azaz ugyanolyan hatása lesz csak mint a többi csatahajón).

Mikhail Kutuzov: RoF-ja 6,75-ről 7,5 lövés/percre, lő távja 15.910-ről 19.100 méterre, toronyforgási sebessége pedig 5,4-ről 7,2 fok/mp-re nő.

Albany: Tüzelési és lő távolsága újra lett számolva. Egy másik detektáló eszközt, egy hordozható távmérőt fog használni (0,8 méter az optikai tengelyek közt), mely az árbockosárra lesz felszerelve. Lő távja 6.350-ról 8.470 méterre, látótávja pedig 8.200-ról 13.180 méterre nő.

Farragut: A B hajótest légvédelem-központúról egy sztenderd tüzérség-központúvá változik. Az AA ágyúk száma lecsökken, míg az egyik fő ágyú visszakerül a hajótestre (5 főágyú lesz rajta).

Yubari: Javítva lesz a fedélzet páncél vastagsága 20 mm-ről 25 mm-re.

Tachibana és Tachibana Lima: Csökken a tüzelés miatti észlelési távolságuk és nő a felderítési távjuk 2,28-ról 3,6 km-re.

Midway és Essex: A támadó felállás egyik torpedó-bombázó raja bombázó rajra lesz cserélve.

Lexington: Az alap felállás egyik vadász raja el lesz távolítva.

Lexington, Essex, Midway: A bombázók sebzése 30%-kal nő (1000lb ANM65 típusú bomba lesz telepítve a Curtiss SB2C, Douglas BTD-1 és Kaiser XBTK-1 repülőkre).

Átdolgozták a légvédelmet és a repülőket is illetve felülvizsgálták a repülők fejlesztési fáját is.

12%-kal csökken a kézzel kijelölt célpontokra leadott lövések hatékonyság növekedése (1,1 lesz).

A Defensive Fire fogyóeszköz intenzitása 50%-kal csökken (mostantól 3x-os intenzitás lesz mikor aktiváljuk).

Újonc kitüntetések

Bekerülnek a kezdő kitüntetések, melyeket csak 1x lehet majd megszerezni. További részletek itt.

Megváltozik a feltétel néhány meglévő kitüntetésnél:

  • Minden lezuhant repülő számolva lesz a Clear Sky kitüntetéshez, függetlenül attól, hogy a játékos elsődleges célpontként jelölte-e ki őket.
  • A Close Quarters Expert kitüntetés akkor jár, ha az utolsó sebzést a másodlagos fegyverzet vitte be.

Gazdasági rendszer változásai

Megnövelt XP hozamok az alábbi hajókon:

  • Hakuryu +3%
  • Iowa +3%
  • Montana +5%
  • Hermelin +5%
  • Kolberg +5%
  • Karlsruhe +5%
  • Yorck +5%
  • Hindenburg +5%
  • Ibuki +5%
  • Derzki +6%
  • Izyaslav +5%
  • Gnevny +5%
  • Ognevoi +5%

Csökkentett XP hozam az alábbi hajókon:

  • Ranger -3%
  • Zuikaku -6%
  • Gearing -2%
  • Isokaze -2%
  • Mutsuki -4%

Megnövelt kredithozam az alábbi hajókon:

  • Hermelin +6%
  • Kolberg +4%
  • Karlsruhe +2%
  • Königsberg +6%
  • Nürnberg +6%
  • Yorck +6%
  • Admiral Hipper +6%
  • Sampson +2%
  • Nicholas +5%
  • Fletcher +5%
  • Gearing +8%
  • Storozhevoi +10%
  • Derzki +10%
  • Izyaslav +10%
  • Gnevny +8%
  • Ognevoi +8%
  • Kiev +8%
  • Tashkent +8%

Csökkentett kifejlesztési költség az alábbi hajókon:

  • Dresden: 350 XP (750 XP helyett)
  • Hermelin ágyú fejlesztése, mely a Dresden-hez vezet: 100 XP (250 XP helyett)
  • Chikuma: 350 XP (800 XP helyett)
  • Storozhevoy: 500 XP (1000 XP helyett)
  • Hashidate ágyú fejlesztése, mely a Chikuma-hoz vezet: 100 XP (200 XP helyett)
  • Storozhevoy: 500 XP (1000 XP helyett)
  • Chester: 350 XP (800 XP helyett)
  • Erie ágyú fejlesztése, mely a Chester-hez vezet: 100 XP (200 XP helyett)

Rangsorolt csaták átalakítása

A játékos rangja a csata statisztika és a csata betöltő képernyőn is megjelenik (a Tab megnyomása után).

A gyorstippek frissítve lettek a rangok súgóablakán.

A rangok megjelenítése egységes lesz a kikötőben (első a rang amit egy ikon implementál, majd a rang szintje számmal).

Lehetőség lesz egy adott szezont kiválasztani a rangsorolt csaták statisztikai oldalán.

Felület változások

Max. 3 rendszerüzenet jelenhet meg egyszerre.

A rendszerüzenetek prioritási, fontossági sorrendben lesznek megjelenítve. Minden üzenet mentve lesz a rendszerüzenetek logjába.

Ha egy játékos elhagy egy csatát, a hajó fegyverzetének következő állapotai el lesznek tárolva:

  • Utoljára kiválasztott lőszer típusa.
  • Torpedó vetési szélesség, AA és másodlagos fegyverzet állapota.

CV-knél csak utóbbi kettő lesz elmentve.

Mikor egy játékos engedélyezi az "Enlist me in a Division" státuszt, a játékos írhat majd egy rövid (max. 150 karakteres) megjegyzést magáról és hogy pontosan milyen szakaszt keres épp.

Fejlesztett MM

Az alacsony szintű csaták új MM-et kapnak, mely által a kezdő és a veterán játékosok el lesznek választva egymástól. Azonban ha a kezdő játékosok száma túl alacsony a lobby-ban, akkor egy idő után átkerülnek a normál MM alá.

A játékosok eloszlása a csapatokban kis mértékben javult. Miután két csapat kialakult, az MM megpróbálja a játékosokat úgy elosztani, hogy a két csapatban megközelítőleg azonos hajók kerüljenek. Például ha van két Cleveland cirkáló egy csapatban és két Aoba cirkáló a másikban, akkor ha technikailag lehetséges, az MM 1-1 arányban szétosztja azokat a két csapat közt.

Arpeggio játékmód változások

Különféle típusú küldetések lesznek bevezetve az Arpeggio of Blue Steel -Ars Nova- módban.

A játékosok kérhetnek majd egy kapitány nélküli hajót vagy egy hajó nélküli kapitányt az egyes küldetések teljesítéséért.

Egy Arpeggio ikon jelenik majd meg a megfelelő küldetések és kihívások mellett (hogy könnyebben megkülönböztethetőek legyenek a normál küldetésektől).

Mikor egy olyan küldetés befejeződik, melynek jutalma egy Arpeggio kapitány és hajó, azok csak az Arpeggio kikötőben fognak majd megjelenni.

Fejlesztett hang és zene

Lövés hangok javultak, beleértve az 5.1-es surround hangzást is.

A hajók mozgásának hangjai kiemeltebbé válnak.

A repülőgépek lezuhanásának hanga is fejlesztve lett.

A hajók megsemmisülésének hangjai is kiemeltebbé válnak.

A zene teljesen leáll és nem fogyaszt tovább erőforrást, ha a hangereje 0-ra lett csökkentve.

Új zeneszámok is bekerülnek a játékba.

Rendszer változások

Egy új rendszer kerül bevezetésre a ellenőrizetlen mod-ok elleni védelem jegyében. Mikor telepítesz egy mod-ot a kliensed stabilitását veszélyezteted.

A kliens futtatható lesz ún. csökkentett módban is, mikor is a mod-ok automatikusan le lesznek tiltva az induláskor. Ez az opció a launcer-ben lesz elérhető.

Javítva a játékon belüli böngésző videólejátszási hibája.

Fiók szintek

12-es szint hozzáadva, általa válnak elérhetővé a Csapat csaták. A 11-es szint elérése után 70.000 pontot kell összegyűjteni a 12-es szintig. A 12-es szint jutalma 3.000.000 kredit. Mindenki, aki már rendelkezik az ehhez a szinthez szükséges account ponttal, automatikusan megkapja majd ezt a szintet.

A 2-es fiók szint, ami elérhetővé teszi a Tech Tree-t, már 300 pont után aktiválódik (500 helyett). 

A 4-es szint, ami feloldja a napi küldetéseket, 1200 pont után aktiválódik (1000 helyett).

{youtubegalleryid=72,3}

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.