0.5.2 - Verzióváltás + Release Note (szerdán)

0.5.2

Holnap érkezik a 0.5.2-es verzió, ami már egy bővebb csomag lesz és igen sok fejlesztést hoz magával.
Újításokról nagy vonalakban a cikkben, itt pedig részletekbe menően.

Új térképek

Érkezik két új magas tierben elérhető térkép, The Atlantic és Shatter, valamint néhány már meglévő térkép is átesik némi finomításon még.

 

A meglévő térképek is átesnek némi változáson. A finomítások zömét vizuális szempontok alapján hatották végre, minek következtében ha épp nem vagy egy heves csata közepén, olyan új objektumokat fedezhetsz majd fel a térképeken mint: új fajta növényzetek, épületek, stb.

Ezen kívül letiltották az Encounter csatamódokat, míg a viszonylag új Zone csatamód is csak Big Race térképen marad elérhető. Tették mindezt azért, mert kell némi idő a fejlesztőknek a statisztikák és a játékos visszajelzések, reakciók elemzésére e két csatamóddal kapcsolatban. Ami a Rangsorolt csatákat illeti, már a következő szezon új forgatókönyvén dolgoznak.

Állandó álcafestés

A 0.5.2-ben bevezetésre kerülnek az állandó álcafestések, melyeket bizonyos hajókra lehet majd felszerelni és nem kell majd értük fizetni kreditet vagy doubloont minden csata után. Ezt a mechanizmust néhány népszerűbb hajónál tervezik bevezetni a közeljövőben. Azonban ezt nem kell megvárnotok, ugyanis minden eddigi ajándék és prémium hajó kap egy egyedi álcafestést, ingyen.

Ezek tulajdonságai nagyban függnek a hajótól, de mindegyik tartalmaz majd két komponenst: egy bónusz a csatánkénti XP-hez és a normál álcafestések által nyújtott két típusú csatabónusz egyikét.

Jelzőzászlók

Hát új zászló is érkezik valamint a WoT-ből már jól ismert "Top Gun" kitüntetés is bekerül a játékba, amihez itt viszont elég lesz 5 killt csinálni majd egy csatában.

Íme az új jelzőzászlók:

  • Papa Papa (követelmény: Solo Warrior): Megnöveli a free XP bevételt.
  • November Foxtrot (követelmény: High Caliber): Lecsökkenti a fogyóeszközök töltési idejét.
  • Zulu Hotel (követelmény: Confederate): Fokozza a kapitányi képességeket (az előző, Equal Speed Charlie London zászló követelménye megváltozik)
  • November Echo Setteseven (követelmény: Clear Sky): Javítja az AA és a védekező fegyverek teljesítményét a támadó repülőgépeken.
  • Victor Lima (követelmény: Witherer): Kis mértékben megnöveli egy ellenséges hajó süllyesztésének vagy kigyújtásának esélyét.
  • India X-Ray (követelmény: Arsonist): Megnöveli az ellenséges hajók kigyújtásának esélyét; az ellenséges hajó lőszerrekesze nagyobb eséllyel robban majd fel.
  • Juliet Whiskey Unaone (követelmény: Liquidator): Megnöveli az ellenséges hajók süllyesztésének esélyét; az ellenséges hajó lőszerrekesze nagyobb eséllyel robban majd fel.

Ezáltal a zászlók száma jelentősen megnő és így használatuk már egyaránt megfelel mind a gazdasági, mind a harci követelményeknek minden hajótípuson és tierben.

Kezdők oktatása

A bevezető küldetés valamelyest módosulni fog. Az újoncok már egy külön játékmódként tudják majd futtatni ezt a kikötőből, az amerikai vagy a japán nemzet kiválasztásával. Már beépítettek egy böngészőt a kliensbe, szóval az újoncok akár játék közben is nézhetik majd az egyes oktató videókat.

A játék telepítője is testre szabhatóvá vált, így az újoncok már tudnak játszani a tier 1-2-es hajókkal anélkül, hogy letöltenék az egész klienst a gépükre. Ezen mini kliens mérete kb. 30%-a a teljes kliensének.

Gazdaság: Egyenletesebb fejlődés

Miután bekerültek a foglalásért/védekezésért/foglalás megszakításért járó jutalmak a Domination játékmódba, a fejlesztők elemzéseket végeztek ezek a gazdasági rendszerre gyakorolt hatásairól és néhány változtatást eszközölnek e téren.

A kulcs területek foglalásának visszalövéséért járó kredit jutalom 20%-kal csökkenni fog, de terveik szerint ezzel párhuzamosan a hajók jövedelmezősége is enyhén meg lesz növelve. Utóbbinál figyelembe vették a játékosok visszajelzéseit, így a tier 9-10-es hajók kredithozamát olyan mértékben növelik meg, hogy azokkal is kényelmesen el lehessen majd játszogatni. A pontos számokat a hamarosan kikerülő teljes, részletes release note-ban láthatjátok majd.

Kikötői felület: A Depó probléma megoldása

A 0.5.2-es verzióban már több kikötő verzió is elérhető lesz a játékosok számára. Ezeket a megnövekedett MOD jelenlétek ihlették és már tartalmazni is fog egy egyszerűsített (óceán témájú) kikötőt is, mely nagyon gyorsan fog betöltődni, függetlenül az adott számítógép konfigurációtól.

A kapitányok kezelésének módszertana is fejlesztve lett: Ha véletlenül elbocsátasz egy kapitányt, a művelet után 5 percig még lehetőséged lesz visszavonni ezt a döntésed.

Végezetül találtak egy megoldást a depóban felhalmozódó plusz modulok azon problémájára, miszerint a játékos nem tudta azokat eladni onnan. A 0.5.2-ben mikor eladsz egy hajót, minden rajta lévő modul (de minden típusból max. egy) automatikusan eladásra kerül féláron. Tisztában vannak vele, hogy ez a megoldás nem feltétlenül ideális mindenki számára (extra költséget okozhat azoknak, akik pl. gyűjtik a hajókat vagy visszavásárolnak alacsonyabb tierű hajókat), azonban ez határozottan előnyös megoldás a legtöbb játékos számára (a statisztikák túlnyomó többsége szerint).

Megjegyzés: A 0.5.2-es verzióba történő első bejelentkezéskor a kliens automatikusan el fog adni minden a depóban tárolt modult, ami sok játékosnál jelentős kredit növekedést is eredményezhet majd.

Karma és baráti torpedók

A megnövekedett toxicitás csökkentésének érdekében és hogy ösztönözzék a játékosok közti egészséges együttműködést, bevezetik a karmát, mely a játékosok profiljában is megjelenik majd. Egy játékos karmája a csatákban kapott dicséreteinek és panaszainak különbsége lesz. Folyamatosan figyelni fogják a működését és lehetséges hogy újabb opciókkal és funkciókkal is ellátják majd a rendszert.

Ami a csapattársaknak véletlenül okozott károkat illeti, az adataik azt mutatják, hogy - mint várható volt - ezek legnagyobb hányadát a torpedók helytelen használata okozza. Ezért az új verzióban az ilyen típusú találatoknál a torpedók sebzését 50%-kal lecsökkentik a fejlesztők.

Játék kiegyensúlyozás

Sok játékosok panaszkodott a Target Acquisition System 1 fogyóeszköz alacsony hatékonyságára. És abszolút igazuk van, a 2.000.000 kredites ár nem indokolt a +20%-os felderítési táv bónuszért. Hogy javítsák a hatását, kap még néhány alapvető és logikailag már bizonyított bónuszt: +50% a feltétel nélküli (proxy) felderítési távolsághoz és +20% a torpedók észlelési távolságához.

A japán torpedó-bombázók kézi célzásnál némileg szűkebb sávban lesznek képesek ledobni torpedóikat. Érdemes megjegyezni, hogy az automata dobáson is finomítottak picit a japánoknál: a torpedók már közelebb is dobhatóak a célponthoz, de a várt célterület kiterjedése is kicsit nagyobb lesz.

Továbbá, a japán és amerikai támadó repülők képesek lesznek gyorsabban repülni, miután ledobták kis csomagjaikat, ezáltal hamarabb visszaérhetnek majd hordozójukra. Ennek azonban lesz egy hátulütője is, mégpedig ha egy egész raj odavész, akkor több időre lesz szükség ahhoz, hogy újra készen álljanak a felszállásra.

Lesz még néhány változtatás a vadászgépeknél, nevezetesen a kézi támadás hatékonyabb és gyorsabb lesz velük.

Azok akik a torpedó támadásokat kedvelik - főleg nagyobb tierű hajók ellen - örülni fognak, ugyanis a torpedók észlelhetőségi távolsága kár több száz méterrel is csökkenhet majd, hajótípustól és a hajó tier-jétől függően. Sőt, azon hajóknál, melyek vízkiszorítása több mint 35.000 tonna, a fordulás több időt vesz majd igénybe, ami nehezebbé teszi majd számukra a torpedók kikerülését is.

Azon cirkálók, melyek fel vannak szerelve a Repair Party fogyóeszközzel (jelenleg ezek a tier 9-10-es kifejleszthető cirkálók és az Atago lehetnek) kapnak egy plusz előnyt. A 0.5.2-ben az ezen típusú fogyóeszköz használata lehetővé teszi a cirkálók számára a citadella sebződésük akár 33%-nak megjavítását (az eddigi 10%-kal szemben). Remélik, hogy ezáltal némileg megnövekedik majd a magas tierű cirkálók túlélési képessége. Továbbá, az ezen típusú fogyóeszköz módosított verziója kap egy plusz fogyóeszköz helyet is, így a népszerű Superintendant kapitányi képesség kevéssé fontossá válhat majd bizonyos esetekben.

Néhány módosítást hajtottak végre az Erie, Chester és Nicholas hajókon is, mivel problémáik voltak a túléléssel. Az Erie és a Chester egy jobban védett ágyúállást kapott, ami többé nem sérül az alacsony kaliberű HE lövedékektől. A Nicholas-nak is javítottak a harci képességein, a hajó különböző pontján is.

Az AA teljesítmény számítási algoritmus is jelentős javításon esik át. A légvédelem teljesítménye a 0.5.2-ben közvetlenül az ágyúk típusától függ majd. Ha egy ágyútípus karakterisztikája megváltozik, a változások minden hajótípust érinteni fognak, melyek az adott ágyúval vannak felszerelve. Ez a mechanizmus lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy azon számítási hibákat automatikusan korrekciózzák, melyek számos hajónál felbukkantak az előző verziókban.

 

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.