0.5.1 - Verzióváltás + Release Note

0.5.1

EU-n pénteken (4:00-5:30) érkezett a következő nagyobb, 0.5.1-es frissítés.
A fő változásokról a cikkben olvashattok:

Változások a Szolgálati feljegyzésben (profil szintekben)

  • További két szint kerül be a szolgálati feljegyzésbe:
    • A Tech Tree mostantól 2-es fiók szinttől válik  elérhetővé (a Random csaták és a Napi küldetések közé ékelődik). Feloldásáért 300.000 kredit jár majd.
    • Az események, küldetések és akciók a 10-es szinttel lesznek elérhetőek (ez pedig az Álcafestések és a Rangsorolt csaták közé ékelődik).
  • A 4-es szint (Napi küldetések) feloldásáért 300.000 helyett 500.000 kredit jár majd. A feloldásához szükséges AP pedig 1500-ról 1000-re fog csökken.
  • A 11-es szint (Rangsorolt csaták) eléréséhez 50000 helyett csak 30000 AP kell majd.
  • Az összes szint feloldásához szükséges AP mennyiség így nem változik.
  • Az új szintek bevezetése miatt kompenzálni fogják azon játékosokat, akik már elérték az alábbi szinteket (a kompenzációk összeadódnak):
    • Ha a játékosnak 1000+ AP-ja van, akkor kap 300.000 kreditet kompenzációként
    • Ha a játékosnak 2000+ AP-ja van, akkor kap 200.000 kreditet kompenzációként
    • Ha a játékosnak 67500+ AP-ja van, akkor kap 1 nap prémiumot kompenzációként
    • Azaz ha egy játékos már elérte pl. a 10-es szintet, akkor kap 500.000 kreditet és 1 nap prémiumot

Az új profil szintekről itt olvashattok részletes összefoglalót.

Küldetések, kihívások és események

  • A küldetések/események/kihívások a 10-es fiók szinttől válnak elérhetővé.
  • Az ajánlatok (akciók) úgy lesznek időzítve, hogy egybeessenek valamilyen eseménnyel és kapnak majd saját leírást és aktivitási időtartamot is (mint WoT-ban a hétvégi ajánlatok).
  • A küldetéseket egyszer, míg a kihívásokat akárhányszor lehet majd teljesíteni. Minden küldetésnek és kihívásnak lesz egy aktivitási időtartama (mettől meddig érhető el)
  • Azon küldetéseknél, melyeket több csatán keresztül lehet teljesíteni, egy állapotjelző jelenik majd meg az aktuális eredményeidről.
  • A küldetésekhez és kihívásokhoz bizonyos feltételek, korlátozások lesznek megszabva, pl. hogy "Teljesíts a küldetést, egy adott hajóval/szakaszban/csatamódban".
  • A küldetések teljesítéséért jutalmak járnak majd, amik listája ki lesz bővítve. A teljesítésekért már jutalom hajók, fogyóeszközök, felszerelések, jelzőzászlók, álcafestések, kredit, arany, free XP, AP, prémium fiók, barakk helyek vagy akár egy díszdobozba csomagolt jutalmak és bónuszok összessége is járhat majd.

Napi küldetések

  • A három napi küldetés egyikét 24 óránként le lehet majd cserélni egy új, akár több csatán át teljesíthető küldetésre. A cserénél azonban értelemszerűen minden addigi teljesítés nullázódni fog. Tehát ha egy játékos teljesít egy küldetést egy csatában, majd kilép a kikötőbe és azelőtt kicseréli az adott küldetést, hogy az adott csata véget érne, nem kap majd semmilyen jutalmat, mivel a teljesítés nem érvényesül (mivel ez a csata végén történne meg).
  • A napi küldetésekkel ellentétben a kihívások, küldetések és események nem lesznek lecserélhetőek.
  • Egy új napi küldetés meg lesz jelölve egy mutatóval, ami egészen addig látszik majd, míg a játékos rá nem klikkel.

Rangsorolt csaták

  • A győzelemhez szükséges pontok száma 1000-re lesz növelve, a kezdeti pontszám pedig 300 lesz.
  • Minden Rangsorolt csatához tartozó térkép két kulcsterületet fog kapni (ahol a pontokat lehet gyűjteni).
  • Ocean, Strait és Land of Fire térképek is elérhetővé válnak a Rangsorolt csatákban.
  • Különféle tier limitek lesznek beállítva az egy Ligákhoz.
  • Bevezetésre kerülnek a Liga zászlók és az Emlék zászlók.
  • A Liga zászló azt jelzi, hogy a játékos mely Ligába tartozik a rangsorolt csaták adott szezonján belül. Ezek a zászlók törölve lesznek minden szezon végén.
  • Emlék zászlókat a szezonok végén kapnak majd azon játékosok, akik megfelelnek majd az adott követelményeknek.

MM

  • A repülőgép-hordozók elosztása szigorúan szimmetrikussá fog válni a random és rangsorolt csatákban, azaz hosszabb várakozás után sem érvényesülnek majd a sorsolást enyhítő kitételek.
  • További szigorítás érkezik a csatahajókkal kapcsolatban is a rangsorolt csatákban. Kevesebb olyan csata lesz, ahol kettőnél több csatahajó kerül majd be csapatonként. Emiatt a csatahajók várakozási ideje is megnőhet majd.

Bevezető küldetés

  • Az újoncok számára elérhetővé válik egy bevezető küldetés, mely segítséget nyújt majd nekik abban, hogy megtanulják a játék alapjait. Ez a küldetés az első bejelentkezéskor jelenik majd meg.

Általános változások

  • A magasabb tierű hajók süllyedés általi sebződése már nem lehet lényegesen kevesebb, mint az alacsonyabb hajók által elszenvedett sebződés, ugyanazon süllyedés miatt.
  • A Megnövelt AA hatékonyság fogyóeszköz minden nemzet cirkálóin elérhetővé válik 2 töltettel, az amerikaiaknál pedig 3 töltettel (kivéve az Atlanta, aminek továbbra is korlátlan töltete lesz).
  • Hydroacoustic Search fogyóeszköz elérhetővé válik minden hajón 2 töltettel.
  • Fejlesztve lesznek a lepattanó lövések mechanikája, mikor páncéllemez találkozást (pl. sarkot) talál el a lövedék.
  • Javítva lesz a következő hajók fő ágyúval történő lövés utáni észlelhetőségi távolsága (minden távolság legfeljebb 200 méter lesz): Kolberg, Clemson, Pensacola, Des Moines, Isokaze. Pontos értékeke itt a táblázatban.
  • A Baltimore levegőből történő észlelhetőségi távja is megváltozik.
  • Felülvizsgálják minden hajó gyorsulási és lassítási jellemzőjét (a módosítások fél csomón belüliek).
  • Javítják a lepattanók számítási logikáját a több rétegű, összeérő páncélokat ért találatoknál.

USA hajók

Általános változások

  • A Baltimore és Des Moines páncélzata 2 mm-rel vastagítva lesz.
  • A zuhanóbombázók beérkező támadás alatti szórása csökkenni fog.
  • Az Omaha-n a repülők száma 2-re csökken.
  • A többi amerikai cirkálón a repülők száma 4-re lesz növelve.
  • Az amerikai cirkálók 203 mm-es AP lövedéke jobb lepattanó szögeket kap majd a fő ágyúból kilőve (kivéve a Pensacola alap ágyúján).
  • Az amerikai torpedóbombázóknál a kézi célzás használatakor a torpedók dobási zónája távolabb kerül a támadási körtől. Ez a távolság a CV tierjével és a repülők sebességével még tovább fog nőni. Mindezek következtében a torpedók kicsit szélesebb sávban lesznek ledobhatóak. Ennek - teljesítmény csökkenésbeli - hatása főként a magasabb szintű CV-knél lesz érzékelhető (mondjuk rájuk is fér).

Rombolókat érintő változások

  • Nicholas: Az Mk15 mod. 0 torpedók el lesznek távolítva a Tech Tree-ből.
  • Farragut: Az Mk15 mod. 0 torpedók le lesznek cserélve Mark 11-es torpedókra - az Mk15 mod. 3 torpedók pedig Mark 12 torpedókra.
  • Mahan: Az Mk15 mod. 3 torpedók le lesznek cserélve Mark 12 torpedókra - a Mark 12 torpedók pedig Mk15 mod. 0 torpedókra.
  • Mahan: A B hajótest C hajótestté válik (fokozott AA védelemmel), a helyét pedig egy teljesen új hajótest tölti majd be. Ha egy hajó már elérte az elit státuszt a változás előtt (minden ki van rá fejlesztve), az új B test kifejlesztetté válik rajta.
  • Benson: A Mark 12 torpedók le lesznek cserélve Mk15 mod. 0 torpedókra - az Mk14 mod. 3 torpedók pedig Mk15 mod. 3 torpedókra.
  • Benson: A fő ágyúk töltési ideje 4,5 mp-ről 3,34 mp-re csökken.
  • Fletcher: Az Mk14 mod. 3 torpedók le lesznek cserélve Mk15 mod. 3 torpedókra
  • Fletcher: A fő ágyúk töltési ideje 4,5mp-ről 3,34 mp-re csökken.
  • Sims: A fő ágyúk töltési ideje 4,5mp-ről 3,34 mp-re csökken.

Japán hajók

  • A zuhanóbombázók célkeresztje szűkebb lesz kézi célzás használatakor.
  • Atago: A kormánylapát fordulási ideje 20%-kal lecsökken és kap egy Repair Party fogyóeszközt is.
  • A Myogi és Zao repülőinek száma 2-re csökken.
  • A Kuma repülőinek száma 1-re csökken.
  • Aichi D1A2: Megközelítési sugara csökkentve lesz.
  • A torpedóbombázók torpedóinak sebessége 41-ről 31 csomóra csökken, ágyújuk lő távja viszont csaknem megduplázódik.

USSR hajók

  • Izyaslav: Végsebessége 31,9-ről 35 csomóra lesz növelve.
  • Derzki: Végsebessége 32,8-ról 34 csomóra lesz növelve.
  • Orlan: A fő ágyúk tartóssága a Hashidate szintjére lesz emelve.
  • Kiev: A 12,7-мм DShKM-2b AA ágyúk le lesznek cserélve 25-мм 2М-3-ra. Az új AA ágyúk lő távja így 3x-osára nő, tűzerejük pedig megduplázódik. Amiatt a hajó AA mutatója 6 ponttal meg lesz növelve.

Német hajók

  • Dresden, Kolberg és Karlsruhe: Az AP lövedékek átütése növelve lesz.
  • Hermelin: A központi hajótest páncélzata 23 mm-rel megnő, a fő ágyúk tartóssága a Hashidate szintjére lesz emelve.
  • Karlsruhe: A motortér HE lövedék elleni védelme 3x-osára nő.

Repülők

  • Minden repülőnek a játékban meg lesz jelenítve a tier-je.
  • A Dogfighting Expert képzettség átdolgozásra kerül. Az ellenséges repülőknél egy vagy több tierrel alacsonyabb vadászgépek átmeneti támadóerő növekedést kapnak. Minél nagyobb a tier különbség, annál nagyobb a "rásegítés" (+10%/tier).
  • A vadászgépek viselkedésének logikája fejlesztve lesz. Mikor egy vadász egy másik vadászt támad, utóbbi automatikusan ellentámadást indít majd ellene és nem lesz képes elhagyni a közelharcot, míg ki nem fogy a lőszere.
  • Megvalósul az ék alakzatú torpedóbombázó rajok egyenes vonalú mozgása automata célzást használva.
  • A torpedóbombázók által okozott süllyedés esélye kb. a felére csökken.
  • Assault módban a repülők sebessége és sebzése ki mértékben megnő.
  • A bombatámadások renderelése a hajó szemszögéből fejlesztve lesz.

Térképek és játékmódok

  • Új térképek: Land of Fire (tier VII-X) és Northern Lights (tier VIII-X)

Térkép változások

Strait

  • Megváltoznak a spawn pozíciók (csata kezdetén a hajók elhelyezési zónái). A hajócsoportok elosztása sokkal kiegyensúlyozottabb lesz.

Hotspot

  • El lesznek távolítva a keresztbe rakott spawn zónák.
  • Az egyik szélső nagy sziget pozíciója megváltozik.
  • Az egyik nagy sziget alakja korrigálva lesz.
  • Megváltozik a foglalási zónák helye Domination módban.

Two Brothers

  • A térkép egy átfogó átdolgozáson esik át, számos változtatás lesz a szigetek pozíciójában és alakjában.

Big Race

  • Minden tájkép objektum a sarokba lesz átmozgatva, ahol a kontinentális szárazföld található. Utóbbi pozíciója is meg fog változni.
  • Domination mód itt is elérhetővé válik, két foglalási zónával.

Islands of Ice

  • A jobb alsó sarokban lévő jégmező jelentős átdolgozáson megy keresztül. 
  • A jéghegyek száma kb. 1/3-ával lecsökken.
  • Domination módban három foglalási zóna lesz.
  • A bal alsó sarok jobban el lesz különítve és fizikai pályahatárként kap egy hegyet is ez a rész.
  • A jobb alsó sarok jobban le lesz különítve és fedezni fogja egy jégmező is.
  • A jéghegyek eloszlása egyenletesebb lesz a térképen.

Solomon Islands

  • A térkép tier II-VI között lesz elérhető.

Pálya széli szörfözés

  • Ha egy hajó túl sokáig marad a pálya széli határvonalon, motorjának teljesítménye drasztikusan le lesz csökkentve. A büntetés megszűnik, mihelyst a hajó elhagyja a határvonalat.

Új csatamód: Zone

  • Az új csatamódban egy hatalmas foglalási zóna lesz a pálya közepén, melyet a csata indulása után 2 perccel lehet elkezdeni befoglalni (pont legalábbis csak utána jár). Befoglalása 60 mp-et vesz majd igénybe, függetlenül attól, hogy hány hajó foglal épp. A foglalás lelassul, ha egy ellenséges hajó is beáll a körbe, azonban a foglaló hajók sebzése nem lassítja le a foglalás sebességét.
  • A játékmód az alábbi térképeken lesz elérhető: Ocean, Big Race, Trap és Islands of Ice.

Domination mód változások

A játékosok XP és kredit jutalomban részesülnek majd a foglalásért, a bázis védelméért és az ellen foglalásának blokkolásáért is.

Jutalmazva lesz:

  • Bázis foglalás: ha két játékos ugyanakkora mértékben vesz részt egy foglalásban, akkor fele-fele arányban osztoznak majd a jutalmon.
  • Bázis védelem: ha egy játékos megsebez egy foglaló ellenséges hajót és azáltal csökkenti az ellen foglalási pontjait.
  • Foglalás blokkolás: ha egy játékos a bázis területén belül marad, miközben az ellen is foglalja a bázist és ezáltal megszakítja az ellen foglalási pontjainak növekedését.
  • Domination módban megváltozik a büntető és jutalom pontok mennyisége, amik egy szövetséges vagy egy ellenséges hajó kilövéséért járnak:
    • Romboló: 45 büntető pont; 30 jutalom pont
    • Cirkáló: 50 büntető pont; 35 jutalom pont
    • Csatahajó: 60 büntető pont; 40 jutalom pont
    • Repülőgép-hordozó: 65 büntető pont; 45 jutalom pont
  • Megváltozik a figyelmeztetés a csata vége felé, mikor közeledik a 20 perces időhatár.

AI (mesterséges intelligencia) változások

  • Az AI irányította hajók viselkedése a térképen tovább lesz fejlesztve. A hajók már formációkban is képesek lesznek mozogni. A rombolók közelebb maradnak a szigetekhez, míg a csatahajók távolságot tartanak azoktól, a hordozók pedig a biztonságosabb zónákban vesznek majd fel pozíciót.
  • Emellett a tovább lesz fejlesztve az objektumokkal történő véletlen ütközések megelőzésének módja is.

Egyéb változások

  • A szakaszok tagjait a lehető legközelebb fogja elhelyezni (spawn) egymáshoz a játék a csaták kezdetén.
  • Át lesz dolgozva azon értesítések rendszere, melyek akkor hallhatóak, mikor az egyik csapat hamarosan nyer vagy átveszi a vezetést. Az értesítések az alábbi esetekben lesznek hallhatóak:
    • Az ellenséges csapatnak kétszer annyi hajója van mint a szövetséges csapatnak (vagy fordítva)
    • Az ellenséges csapatnak már csak két hajót kell kilőnie a győzelemhez (vagy fordítva)
  • Bekerül egy új értesítés, mely a csata vége előtt 5 perccel figyelmeztet arra, hogy már nem sok idő van hátra a csatából.

Hangok

  • A motor hangok minden hajón teljesen át lesznek dolgozva. A motor hangja már nem csak a hajó sebességétől, hanem a sebesség vezérlő kar állásától is függeni fog.
  • Új tüzelési hangok is bekerülnek a játékba.
  • Néhány kezelőfelületi hang tovább lesz fejlesztve.
  • Bekerül két új zeneszám is.
  • A hang rendszer RAM szükséglete csökkenni fog.
  • A hang motor verzió frissítve lesz, az .ogg formátumú hangok lejátszása optimalizáltabb lesz.

Kikötő

  • Át lesz dolgozva a kikötő nézet alján lévő hajólista:
    • A kikötőben lévő hajók listája szűrhető lesz: névre, nemzetre, tier-re, osztályra, elit és/vagy prémium státuszra és a csillagozás státuszára is.
    • Bekerül egy alternatív megjelenítési mód, minek használatakor a hajók ikonjai kisebb méretben jelennek majd meg.

Gazdaság

  • Fentebb már említettük, hogy külön jutalom fog járni a bázis foglalásáért, védeleméért és blokkolásáért is és hogy ez a Domination módra is vonatkozni fog. Egy olyan aktívan lejátszott csatában, melyben a játékos a bázist is megvédi/foglalja/blokkolja, átlagosan nagyobb kredit és XP hozam érhető majd el.
  • Ugyanakkor a csapaton belül elért összes XP és kredit mennyisége ugyanakkora marad, mint az előző verzióban!

Rendszer szintű változások

  • A kliens és a szerver közti hálózati forgalom tovább lesz optimalizálva.
  • Bekerül egy rendszer, mely a kivételeket nyugtázza a játék szerver felé minden játékos által végrehajtott műveletnél, így jelentősen lecsökken annak esélye hogy egy gyenge kapcsolat miatt játéktechnikai információk vesszenek el.
  • Az effektek alrendszere is tovább lett fejlesztve a több mint 2 magos rendszereken.
  • Fejlesztve lesz a csata közbeni jelölések renderelő alrendszere is.
  • A célzómód nézet is optimalizálva lesz.
  • Bekerül egy új, a vízfelület renderelési minőségét szabályzó opció is (nagyon alacsony) a grafikai menübe. Ezzel a beállítással jelentős mértékű teljesítmény növekedést lehet elérni a gyengébb VGA-val rendelkező gépeken. Sőt, ezzel a beállítással az árnyékok és a vízfelület tükröződések is kikapcsolódnak.
  • Végre lesz hajtva néhány olyan optimalizáció is, mely a kliens összeomlások számát tovább csökkenti majd.

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.