0.5.1 - Release Note

0.5.1

Hamarosan érkezik az OBT indulása óta legelső nagyobb frissítés, a 0.5.1-es verzió.
A sok változásról/újításról a cikkben olvashattok:

Üdvözöljük az új játékosokat

A 0.5.1-es frissítésben minden újonc játékosnak lehetősége lesz egy oktató küldetés végrehajtására, mely segítségével mindenki tanulhatja a hajózás és a tüzelés alapjait. Emellett a Tech Tree a 2-es profil szintre költözik, elkerülendő az új játékosok túl sok információval történő túlterhelését. A tier 1-es hajók modulfejlesztése a hajótestre és a fő ágyúkra lesz korlátozva.

De ez még mindig nem minden: Azt tervezzük, hogy az újoncoknak még több oktató jellegű anyagot építünk be a játékba, melyekkel taktikai készségeiket fejleszthetik és még jobban megérthetik a játékmechanikát.

Új térképek: Új és régi, nappali és éjszakai

Az előző fő verzióval két új térkép is érkezett (Strait és Solomon Islands). Viszont nem állunk meg itt: A 0.5.1-gyel három új térkép, valamint számos fejlesztés is érkezik a már meglévő térképekhez.

  • Fiery Land: Tier 7-től tier 10-ig lesz érhető el. A térképet a dél-amerikai, stratégiailag fontos nyersanyagokban gazdag partjai inspirálták. Ez egy igen veszélyes régió, ahol igen nehéz navigálni a sok sziget közt, melyeken rézbányák sokasága található.
  • The Trap: Stratégiailag fontos szigetek csoportja a csendes-óceáni hadszíntér szívében. Ez a térkép tier 8-tól tier 10-ig lesz elérhető.
  • Northern Lights: A már jól ismert North térkép különféle időjárási viszonyokkal megspéklet verziója lesz, mely így egy új térképként jelenik majd meg a játékban.

Persze jó dolog hogy három új térkép is érkezik, de tisztában vagyunk azzal, hogy a jelenlegiek is javításra, finomításra szorulnak még. Ennek megfelelően a Ti visszajelzéseitek alapján átdolgozásra kerülnek: Islands of Ice, Two Brothers és Hotspot. Hotspot-on például töröljük a csapatok - eredetileg kísérleti jelleggel bevezetett - kereszt-respawn mintáját.

Új csatamód: Foglalási zóna (Zone capture) - hevesebb összecsapások

Elindítjuk az Encounter csaták egy fejlesztett verzióját, mely izgalmasabb, dinamikusabb és intenzívebb csatározásokat hoz majd magával, kizárva az unalmas befejezéseket is. Ebben a csatamódban a játékosoknak egy nagy báziskört kell majd elfoglalniuk a térkép közepén, a foglalás azonban csak a csata 2. percétől lesz megkezdhető.

Van jobb is: Ezt a stratégiailag fontos területet igen gyorsan, mindössze 1 perc alatt be lehet majd foglalni, függetlenül a benne álló hajók számától és a kiosztott sebzésektől. Azonban egy csapat foglalási pontot fog veszíteni azzal, ha legalább egy ellenséges hajó is beáll a foglalási zónába. Ezért ebben a módban a csapatok fő célja a foglalási zóna bevétele, ellenséges hajóktól történő megtisztítása és egy percig történő megtartása lesz.

Az új csatamód az alábbi térképeken lesz elérhető: Ocean, Big Race, Trap és Islands of Ice. Mint mindig, most is figyelemmel fogjuk majd kísérni a visszajelzéseket erről a módról is, viszont eddigi belső tesztjeink alapján igen heves csatáknak néztek majd elébe ebben a módban.

Kiegyensúlyozási munkálatok

Az új verzióban a balansz fejlesztések különböző hajókat érint majd. Az amerikai Baltimore és Des Moines cirkálók páncélzata alig érezhetően, de nőni fog, a Benson és Fletcher rombolóknak pedig a tűzgyorsasága javul majd. Utóbbi a Mahan-nak egyetemben kap majd egy olyan fejlesztett hajótestet is, melyhez nem kell majd feláldoznotok a fő ágyúk számát. Emellett az amerikai torpedók újra lesznek egyensúlyozva és meg lesz növelve a hatótávjuk.

A japán Atago prémium cirkáló a - Ti visszajelzéseitek és a mi belső statisztikáink alapján is - jobb fordulékonyságot kap és elérhető lesz majd rajta a Repair Party fogyóeszköz is. Ezen változtatások minden bizonnyal megnövelik majd a hajó csatákban eltöltött idejét és ezáltal jövedelmezőségét is.

Az amerikai bombázórepülők nagyobb stabilitást kapnak, miközben zárótűz alá vannak véve: a célkereszt nem fog akkorára szétesni miközben támadják a rajt.

Ami japán társaikat illeti, ők pedig nagyobb pontosságot kapnak majd kézi célzás esetén.

A japán torpedóbombázók komoly egyensúlyozáson esnek át. Torpedóik kisebbet fognak sebezni alacsonyabb tierekben.

Lavírozás a térkép szélén

A 0.5.1-es verzió megjelöli majd a sportszerűtlenül a pálya szélén szörfözni szerető játékosokat. A célkövető rendszer már helyesen fogja kiszámolni a driftelők pályáját. Azonban a a spontán és szokatlan mozgási minta miatt sokaknak még így is gondot okozhat majd az eltalálásuk, ezért az alábbi jó hírrel is szolgálhatunk a sportszerű játékosoknak: ha egy hajó hozzáér a pálya szélét jelző vonalhoz, motorereje azonnal 75%-kal lecsökken majd. Így a hirtelen változó irányváltás lehetetlenné válik majd számukra, ahogy a sodródás is. Ezzel kapcsolatban majd szeretnénk hallani visszajelzéseiteket.

Küldetések: Még több kihívás!

Miután összegyűjtöttük elképzeléseinket az új, nagyobb értéket hordozó küldetésekkel kapcsolatban, az új verzióban életre is keltjük majd őket. Egy új menüsor kerül be a kikötőbe, mely négy részből áll majd: Események, Kihívások, Küldetések és Napi küldetések.

  • Események: Lehetővé teszik a játékosok számára, hogy megemlékezzenek a Wargaming-hez vagy egy történelmi eseményhez kapcsolódó emlékezetes dátumról, évfordulóról. Ide klikkelve egyben láthatjátok majd az összes aktuális eseményt, valamint az játékban épp aktív bónuszokat és kedvezményeket.
  • Kihívások: A kihívások legfőbb jellemzői, hogy rövid ideig lesznek aktívak és ismételhetőek is lesznek. Ezek a feladatok észt és tapasztalatot igényelnek majd, de egy veterán kapitánynak nem tart majd sokáig teljesíteni őket.
  • Küldetések: A küldetések kiváló módjai annak, hogy a kapitányok ismereteiket a sokszínű játékmenet teljes palettáját kamatoztathassák, természetesen különféle jutalmakért cserébe. Ezek egyszer végrehajtható feladatok lesznek és fokozatokban válnak majd elérhetővé.
  • Napi küldetések: Ezek már egy ideje jelen vannak a játékban, azonban a 0.5.1-től kezdve a napi küldetések egyikét egy véletlenszerű másikra cserélheti majd mindenki.

Rangsorolt csaták - Változások az első szezon visszajelzései alapján

A rangsorolt csaták helyszíne a következő térképekkel fog bővülni: Ocean, Strait és Fiery Land. Azt is észrevettük, hogy a 3 bázisos csatamódok nem igazán illeszkednek ezen játékmód agresszív és intenzív játékstílusához és mivel ezek gyakran unalmas csatákat eredményeztek, ezért a kulcsbázisok számát az érintett térképeken 2-re csökkentjük. Másrészt a győzelemhez szükséges foglalási pontszámot 800-ról 1000-re növeljük - a büntető és jutalom pontok nem változnak.

Apropó jutalmak. A 0.5.1-ben a hajók újabb külsőségi dologgal lesznek testreszabhatóak: a zászlókkal. Ellentétben a jelzőzászlókkal (melyek a hajó paramétereit is befolyásolják), a zászlóknak csak vizuális hatása lesz (csak díszek lesznek). Két fajtájuk lesz: ideiglenes és állandó. Az ideiglenes zászlók a játékos adott szezonban elért eredményeit hivatottak tükrözni az aktuális rang-tartományuk megjelenítésével, míg az állandó zászlókat különféle eredmények elérésével szerezheti majd meg mindenki. Azt is tervezzük, hogy megnöveljük a rangok eléréséért járó jutalmakat is.

A rangok a bevezető szezontól törölve lesznek: a tartományok, a rangok elérésének és visszavonásuknak feltételei az első szezon adatasi alapján valószínűleg meg lesznek változtatva.

A csapatok rang egyensúlya, azaz az MM is javítva lesz picit az eddig megszerzett statisztikáink alapján.

Domination csatamód

A Domination csatamód már jó ideje szerepel a játékban, de még mindig fejlesztésre szorul, melyet a Ti visszajelzéseitek és a mi saját statisztikáink alapján hajtunk majd végre. Jelenleg is működik a rendszer, egy hajó kilövésekor adott ponttal jutalmazza az egyik csapatot és bünteti a másikat. A 0.5.1-ben ezek a pontszámok az alábbiakra változnak majd:

Kilőtt hajóosztályAz ellenfél jutalmaA csapatod jutalma
Romboló 45 (előtte 60) 30 (előtte 40)
Cirkáló 50 (előtte 60) 35 (előtte 40)
Csatahajó 60 (előtte 60) 40 (előtte 40)
Repülőgép-hordozó 65 (előtte 90) 45 (előtte 60)

Ez minden?

Van még több dolog is ami az új frissítéssel fog érkezni, de ezek pontos és teljes listáját majd közvetlenül az új verzió érkezése előtt fogjuk csak közzé tenni.

De hogy néhány példát említsünk:

  • A szakaszok tagjai egymás mellé fognak kerülni a csaták kezdetekor (amilyen közel csak lehetséges).
  • A hangok is még tovább lesznek fejlesztve - még több realisztikus hang minden hajó motorhoz.
  • Domination módban a rádióban bemondandó információkat és hogy mi történik épp a csatatéren, még több adat és paraméter alapján fogjuk meghatározni.
  • Apropó Domination. A játékosok is jutalmazva lesznek a kulcsfontosságú körzetek befoglalásáért, nem csak csapatszinten lesz így számukra ez hasznos.
  • És végül, de nem utolsó sorban bekerül a kikötőbe a hajólista szűrő, így a nagy flottával rendelkező játékosoknak sem lesz már probléma megtalálni a kívánt hajót a kikötőben.

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.