A frissített leírást itt találjátok.
A következő cikkben összefoglalom a fejlesztés menetét, működését illetve a (jelenleg: OBT) választható képzettségekről is ejtek pár szót.
Szintek és fejlesztési pontok
Jelenleg minden, a csatákban megszerzett XP-t a kapitány is megkap egy az egyben. Értelemszerűen minél magasabb szinten van, annál több XP kell a következő szint eléréséhez. A kapitány a szintlépésekkor pontokat kap, melyeket felhasználva lehet az egyes képességeket megtanítani neki. Itt tehát minden képesség perk úgymond, azaz először meg kell szerezni hozzájuk az adott számú pontot és csak ezután lehet őket aktiválni (akkor viszont már 100%-osan hat mind).
A kapitány képére klikkelve megjelenik egy állapotjelző, mely azt mutatja, hogy mennyi XP kell összesen a következő szint eléréséhez (14000), illetve hogy mennyi XP-t gyűjtöttünk már össze ebből (839).
A bal felső sarokban láthatjuk hogy kapitányunk hányas szinten jár (8), illetve hogy az ezért kapott pontokból mennyit nem használtunk még el (2):
Magasabb szinten, a komolyabb (akár 5 pontos) képességek kifejlesztéséhez már érdemes spórolnunk a pontokkal és nem elhasználni őket mondjuk 3 db 2. szintűre (pláne hogy ennek értelme sem nagyon lenne, hisz hajótípusonként más-más típusú skillek javallottak, lásd következő fejezet).
Kapitány átképzése másik hajóra
Egy nemzeten belül egy kapitány bármely más hajóra átképezhető. Az átképzésnél az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésünkre:
- Átképzés 500 aranyért: Nincs levonás, a kapitány össze képzettsége azonnal újra aktív
- Átképzés 200.000 kreditért: A kapitány %-os előnyt adó képzettségei 50%-on, a vagylagos képzettségek (pl. a 6. érzék, ami vagy működhet vagy nem) viszont egyáltalán nem üzemelnek, míg a teljes átképzés meg nem történik. Ilyenkor a kapitány aktuális szintjén meglévő XP mennyisége megfeleződik és a már kifejlesztett képzettségek ikonjai és XP száma narancssárgára váltanak egészen addig, míg a kapitány XP-je ismét el nem éri az eredeti szintjét.
- Átképzés ingyen: A kapitány képzése azonnal megtörténik, azonban elveszít minden XP-t, amit az aktuális szintjén már addig elért.
Képzettségek
Jelenleg minden kapitánynak a következő képzettségi fából választhatunk új ismereteket:
Látható, hogy a képzettségek 6 fő kategóriába vannak sorolva kifejtett hatásuk típusától függően (függőleges), illetve a kategóriákon belül is 1-től 5-ös szintig vannak besorolva (vízszintes). Ez már önmagában előrevetíti, hogy sok képzettség hajótípus specifikus, hisz például egy csatahajó kapitányt teljesen felesleges kiképezni arra, hogy +2 füstgenerálási lehetőséget kapjon (Rejtőzködés és hatótáv - 3. szint), hisz a csatahajókon eleve nincs füstgenerátor (és ezáltal sem lesz!).
Fontos, hogy míg nem tanítottunk meg legalább egy, eggyel alacsonyabb szintű képzettséget a kapitánynak, addig nem elérhető el számára a következő szint. Értsd: míg nincs legalább egy 1-es szintű képzettsége, addig nem taníthatunk meg neki 2-es szintűeket és így tovább...
A következő fejezetben kategóriánként végigmegyek az egyes képzettségeken, leírom azok pontos hatását és költségeit.
Kapitányi képzettségek
1. szint: Basic Firing Training / Alap tüzér kiképzés
Megnöveli a másodlagos fegyverzet hatékonyságát:
- -10% töltési idő a másodlagos fegyverzetnél
- +10% hatótáv az AA (légelhárító) ágyúknak
Képzési költség: 1 pont
1. szint: Basic of Survivability / A túlélés alapjai
Felgyorsítja a modulok javítását, a tűzoltást és a süllyedés leállítását:
- -15% javítási idő
Képzési költség: 1 pont
1. szint: Situation Awareness / Helyzetfelismerés (6. érzék)
Kijelzi, ha a hajót felderíti az ellenség:
- Megjelenít egy üzenetet, amikor a hajódat felderíti az ellenség (minden egyes alkalommal).
Képzési költség: 1 pont
1. szint: Expert Loader
Lerövidíti az áttöltési időt lőszertípus váltáskor:
- -30% áttöltési idő lőszertípus váltásakor (ha ágyú épp be van töltve)
Képzési költség: 1 pont
1. szint: Expert Rear Gunner
Megnöveli a repülők önvédelmi képességét:
- +10% a repülők hátsó ágyúinak hatékonyságához
Képzési költség: 1 pont
2. szint: Incoming Fire Alert
Figyelmeztet ha a távolból a hajónkra kezdtek tüzelni:
- Megjelenít egy üzenetet, amikor a hajódra egy távoli hajó lövéseket adott le (a lőszer repülési ideje nagyobb mint 6 mp).
Képzési költség: 2 pont
2. szint: Aiming Expert / A célzás szakértője
Megnöveli a fő ágyúk célzási sebességét:
- +0,7 fok/mp célzási (torony forgási) sebesség a nagy kaliberű ágyúkra (155 mm felett)
- +2,5 fok/mp célzási sebesség minden kis és közepes kaliberű ágyúra (155 mm és alatta)
Képzési költség: 2 pont
2. szint: Torpedo Armament Expertise / A torpedók szakértője
Lecsökkenti a torpedóvető csövek töltési idejét és a torpedóbombázók feltöltésének időtartamát.
- -10% töltési idő a torpedóvető csöveknél
- -10% feltöltési (szerviz) idő a torpedóbombázóknál
Képzési költség: 2 pont
2. szint: Fire Prevention / Tűzmegelőzés
Lecsökkenti a hajó kigyulladásának esélyét:
- -7% esély a kigyulladásra
Képzési költség: 2 pont
3. szint: Superintendent
A mennyiségi limites fogyóeszközök (pl. füst) +1 alkalommal lesznek használhatóak:
- +1 használat a fogyóeszközöknek
Képzési költség: 3 pont
3. szint: High Alert / Riadókészültség
Lecsökkenti a javítás (fogyóeszközök) újratöltődési idejét:
- -10% újratöltődési idő a javítócsomagnak
Képzési költség: 3 pont
3. szint: Vigilance / Éberség
Megnöveli a torpedók észlelési távolságát (hamarabb észrevehetjük őket):
- +20% a torpedók észlelési távolságához
Képzési költség: 3 pont
3. szint: Dogfighting Expert / Közelharc
Fejlesztett harci teljesítmény átmeneti megnövelése a vadászgépeknél, ha az adott gép sebessége kisebb mint az ellenséges gépé:
- Nagyobb támadóerő a vadászgépeknek. Minél nagyobb a sebességkülönbség, annál nagyobb a plusz teljesítmény.
Képzési költség: 3 pont
4. szint: Demolition Expert
Megnöveli az ellenséges hajók kigyújtásának esélyét:
- +3% esély az ellenség kigyújtására, lőszer vagy bomba találat esetén
Képzési költség: 4 pont
4. szint: Last Stand
Mikor a motor vagy kormánylapát kritikus sérülést szenved, képesek lesznek tovább működni de lecsökkent teljesítménnyel:
- A hajó képes lesz tovább manőverezni a motor/kormánylapát sérülése esetén is
Képzési költség: 4 pont
4. szint: Advanced Firing Training / Fejlesztett tüzér kiképzés
Megnöveli a másodlagos fegyverzet lőtávolságát:
- +20% a 155mm-nél kisebb kaliberű ágyúk lőtávolságához
- +20% az AA ágyúk hatókörének sugarához
Képzési költség: 4 pont
4. szint: Aircraft Servicing Expert
Felgyorsítja a repülők feltöltési (szerviz) idejét és megnöveli túlélési esélyüket:
- -10% feltöltési idő minden repülőnél
- +5% a túléléshez
Képzési költség: 4 pont
5. szint: Last Chance / Utolsó esély
Felgyorsítja a fegyverzet töltési idejét, mikor a hajónak alacsony HP-ja lesz:
- -9% töltési idő minden fegyverzetre, ha hajó HP-ja 20% alá kerül
Képzési költség: 5 pont
5. szint: Preventive Maintenance / Megelőző karbantartás
Lecsökkenti a modulok kritikus sérülésének esélyét:
- -34% esély a modulok kritikus sérülésére
Képzési költség: 5 pont
5. szint: Concealment Expert / A rejtőzködés szakértője
Lecsökkenti a hajó észlelhetőségét:
- -10% észlelhetőségi távolság rombolóknak
- -12% észlelhetőségi távolság cirkálóknak
- -14% észlelhetőségi távolság csatahajóknak
- -16% észlelhetőségi távolság repülőgép-hordozóknak
Képzési költség: 5 pont
5. szint: Air Supremacy / Légi fölény
Megváltoztatja a rajokban a repülők számát:
- +1 vadászgép
- +1 bombázó
Képzési költség: 5 pont
5. szint: Jack of All Trades / Ezermester
Lecsökkenti a fogyóeszköz újratöltődési idejét:
- -10% újratöltődési idő minden fogyóeszköznél (pl. javító, füst, stb.)
Képzési költség: 5 pont