Hogyan fejlesszünk kapitányt doubloon nélkül?

A következő cikkben zstorok75 próbál némi útmutatást nyújtani Mindenkinek a kapitányi képzettségek kiosztását illetően. A cikk főként a helyes gondolatmenet kialakítására törekszik, mint inkább hogy konkrét, hajótípushoz tartozó esetekkel példálózzon. A cikk frissített verziója itt érhető el!

Üdv Mindenkinek!

A World of Warships-szel játszva minden játékos életében elkövetkezik az a pillanat, amikor kapitányokat ültethet a hajóiba, ezzel is növelve az egyes hajók hatékonyságát. Ugyan akkor ez egy új "gondot" is generál az életünkbe, hiszen ahogy kapitányunk halad a ranglétrán, úgy tudunk neki újabb és újabb képzettségeket megtanítani. Sok fórumon vitatkoznak a játékosok, hogy melyek az ideális képzettségek az adott hajóosztályok számára. A gyakorlottabb játékosok tudják, hogy az átképzések ára a szintek emelkedésével fokozatosan növekszik, így az, aki nem teheti meg hogy sokat költsön a játékra, igen csak bölcsen kell hogy döntsön és megtervezze a haladási irányt az egyes képzettségek között. Eme "rövidke" írás ebben próbál meg segítséget nyújtani. (Már ha segít…)

Természetesen ahhoz, hogy a következő sorok között minél kevesebb „kínai” mondat legyen, érdemes először a következő cikkeket átolvasni, áttanulmányozni:

A Wargaming idevágó wiki oldalán találtak alapján, én azt a következtetést vontam le, hogy kapitányunk maximum a 20-as szintig fejlődhet (legalábbis a játék mai, 2015.10.10-i állapota szerint). Ez így önmagában még nem mond semmit, hisz a 20. szint igen messzinek tűnhet. De, induljunk el a következő gondolat vonalán.

Először is számoljuk össze, hogy hány pont lenne szükséges az összes képzettség kifejlesztéséhez:

  • 1-es szintű képzettségek: 5 darab (5*1 = 5 szintlépés)
  • 2-es szintű képzettségek: 4 darab (4*2 = 8 szintlépés)
  • 3-as szintű képzettségek: 4 darab (4*3 = 12 szintlépés)
  • 4-es szintű képzettségek: 4 darab (4*4 = 16 szintlépés)
  • 5-ös szintű képzettségek: 5 darab (5*5 = 25 szintlépés)

Összesen: 5+8+12+16+25=66 szintlépés. Vagyis a kapitányunknak a 67. szintig kellene eljutnia ahhoz, hogy minden képzettséget megtanuljon. Valószínűleg most páran felhorkannak, hogy de mi értelme lenne kifejleszteni minden képzettséget, hisz vannak olyanok, amelyek teljesen feleslegesek egyik-másik hajóosztálynak. Ez teljesen jogos is.

De haladjunk csak szépen sorjában. Nézzük meg, hogy a rendelkezésre álló képzettségeket milyen logikai összeállításban költhetjük el a leggazdaságosabban.

Először is ehhez figyelembe kell vennünk néhány szabályt:

  1. Minden képzettségnek csak egy szintje van. Tehát nem lehet egy képzettséget többször megtanítani egy kapitánynak.
  2. Csak akkor költhetünk a következő szintű képzettségekre, ha már legalább 1 képzettséget megtanítottunk az adott szinten. Vagyis pl. akkor költhetünk egy 3-as szintű képzettségre, ha legalább egy 2-es szintű képzettséggel már rendelkezik a kapitány.
  3. A maximálisan megszerezhető 19 pontot úgy próbáljuk meg felhasználni, hogy lehetőleg egyáltalán ne maradjon el nem költött pont.

Ezen szabályok figyelembevételével kijön, hogy 26 féle kombinációban oszthatjuk szét a pontokat. Tehetjük mindezt úgy, hogy most még nem vesszük figyelembe azt, mely képességek hasznosak vagy haszontalanok az adott hajóosztályhoz.

Következő lépésben nézzük meg mindegyik hajóosztályhoz, hogy az egyes szinteken mely képzettségek jöhetnek számításba, melyek képezhetik megfontolás tárgyát (amelyek nyújtanak is valamilyen érezhető és/vagy kézzelfogható előnyt az adott osztálynak). Persze ettől még nem biztos, hogy fogunk is rá költeni.

Rombolók

  • 1-es szint: Situation Awareness, Basic Firing Training, és talán a Basic of Survivability (3)
  • 2-es szint: Torpedo Armament Expertise, Expert Marksman (2)
  • 3-as szint: Superintendent és talán a High Alert (2)
  • 4-es szint: Last Stand és talán az Advanced Firing Training (2)
  • 5-ös szint: Concealment Expert és talán a Preventative Maintenance vagy a Jack of All Trades (3)

A 2. és 3. szabályt és azt figyelembe véve, hogy csak 19 pontból gazdálkodhatunk, illetve azt, hogy a leghatékonyabbra kívánjuk fejleszteni az adott osztály kapitányát megállapíthatjuk, hogy 5 pontelosztási kombináció jöhet szóba. Ezek:

  • 3db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 3db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 1db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2 db 4-es szintű
  • 1db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű

De valójában hogyan is segítheti ez a döntésünket? Most már elővehetjük a konkrét képzettségeket, és megvizsgálhatjuk, hogy melyek azok, amelyek számításba jöhetnek. De hogyan is tegyük.

Figyeljük meg, hogy 3 darab kombináció van, mely tartalmaz 5-ös szintű képzettséget. Vagyis először azt érdemes megvizsgálni, hogy van e olyan 5-ös szintű képzettség, amelyre valóban érdemes költeni ebben a hajóosztályban. Amely valóban ad annyi pluszt, hogy érdemes legyen elszenvedni idáig.

Vegyünk két példát:

Az elsőnél, a választott 5-ös szintű képzettség, ami rombolóval játszva a legnagyobb előnyt adhatja, az a Concealment Expert (10%-al nehezebben veszik észre a hajót). A példa kedvéért úgy döntünk, hogy költeni fogunk erre a képzettségre.

Ebből az következik, hogy már csak 3 kombináció marad. Kettő, melyben 1 darab 4-es szintű képzettségre költhetünk, és 1, melyben 2 darab 4-es képzettségre költhetünk. Tehát következő lépéseként azt nézzük meg, hogy hány olyan 4-es szintű képzettség van, melyre pontot akarunk költeni (persze tegyük ezt úgy, hogy figyeljünk az alacsonyabbakat is). Most költsünk pontot csak a Last Stand képességre (manőverező pépesség megőrzése kritikus sérülés esetén). Maradt tehát két lehetőségünk. Itt most megint azt kell eldöntenünk, hogy hány 3-as szintű képzettséget kívánunk aktiválni. Ebben a példában most döntsünk úgy, hogy csak a Superintendent képesség, ami kell nekünk.

Végeredményként a következő összeállítás mellett döntöttem (természetesen megint csak a példa kedvéért):

  • 1-es szinten: Basic Firing Training, Basic of Survivability, Situation Awareness
  • 2-es szinten: Torpedo Armament Expertise, Expert Marksman
  • 3-as szinten: Superintendent
  • 4-es szinten: Last Stand
  • 5-os szinten: Concealment Expert

Lássuk a másik példát:

Ebben úgy döntünk, hogy nem költünk 5-ös szintű képzettségre. Így 2 kombináció lehetősége marad. Mindkettőben 2-2 db 4-es és 3-as szintűre költhetünk pontokat. Ezért csak azt kell eldönteni, hogy 1 db 1-es és 2 db 2-es vagy 3 db 1-es és 1 db 2-es szintű képzettséget választunk.

Végeredménynek most az alábbiakat váltottam:

  • 1-es szint: Situation Awareness
  • 2-es szint: Torpedo Armament Expertise, Expert Marksman
  • 3-as szint: Superintendent, High Alert
  • 4-es szint: Last Stand, Advanced Firing Training

Ha ezt a logikát követjük és idő közben nem másítjuk meg a döntésünk, akkor nagy valószínűség szerint az egyik leghatékonyabban költhetjük el a pontjainkat az adott hajóhoz anélkül, hogy később átképzésre kellene költeni.

Most nézzük meg ugyan ezen logika mentén haladva a többi hajóosztályt is.

Cirkálók

Először itt is válogassuk ki azokat a képzettségeket melyek megfontolás tárgyát képezhetik.

  • 1-es szint: Basic Firing Training, Basic of Survivability, és talán a Situation Awareness (3)
  • 2-es szint: Expert Marksman, Fire Prevention, Incoming Fire Alert, és talán a Torpedo Armament Expertise (4)
  • 3-as szint: Vigilance, High Alert és talán a Superintendent (3)
  • 4-es szint: Advanced Firing Training, Last Stand (2)
  • 5-ös szint: Preventative Maintenance és talán a Jack of All Trades vagy a Concealment Expert (3)

A rombolóknál ismertetett logika szerint, a cirkálókhoz 11 kombinációból válogathatunk. Ezek:

  • 3db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű;
  • 3db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű; 
  • 3db 1-es szintű; 1db 2-es szintű, 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 
  • 2db 1-es szintű; 4db 2-es szintű; 3db 3-as szintű;
  • 2db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű;
  • 2db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 3db 3-as szintű; 1db 4-es szintű;
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű;
  • 1db 1-es szintű; 4db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű;
  • 1db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű;
  • 1db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű;
  • 1db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű;

Ennél a hajóosztálynál van a legváltozatosabb pontelosztásra lehetőség (lévén ez a leguniverzálisabb osztály). Amennyiben úgy döntünk, hogy választunk az 5-ös szintű képzettségek közül is, 4 lehetőség közül választhatunk.

De dönthetünk úgy is, hogy nem választunk 5-ös képzettséget, csak 4-est. Ebben az esetben akár 6 kombináció is szóba jöhet. Ezen belül is dönthetünk, hogy 1db vagy 2db 4-est választunk, mindegyikhez 3-3 lehetőséggel.

Végül az élesebb szeműek észrevehették, hogy extrém esetben arra is kínálkozik lehetőség, hogy pontjainkat csak az 1-es, a 2-es és a 3-as szintek között osszuk el.

Csatahajók

A csatahajóknál is a már ismert lépéseket követjük.

  • 1-es szint: Basic Firing Training, Basic of Survivability, és talán a Situation Awareness (3)
  • 2-es szint: Expert Marksman, Fire Prevention, Incoming Fire Alert, (3)
  • 3-as szint: Vigilance, High Alert és talán a Superintendent (3)
  • 4-es szint: Advanced Firing Training, Last Stand (2)
  • 5-ös szint: Preventative Maintenance és talán a Jack of All Trades vagy a Last Chance (3)

Az ismertetett logika szerint, 9 kombinációból válogathatunk. Ezek:

  • 3db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű
  • 3db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 3db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 3db 3-as szintű; 1db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 1db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 1db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 1db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű

Itt már úgy gondolom nincs szükség tovább magyarázni a dolgot.

És végül a Hordozók

  • 1-es szint: Expert Rear Gunner, a Basic Firing Training és talán a Situation Awareness vagy Basic Survivability, (4)
  • 2-es szint: Torpedo Armament Expertise, és talán az Incoming Fire Alert, (2)
  • 3-as szint: Dogfighting Expert és talán a Vigilance (2)
  • 4-es szint: Aircraft Servicing Expert, Advanced Firing Training és talán a Last Stand (3)
  • 5-ös szint: Air Supremacy és talán a Concealment Expert (2)

Ennél a hajóosztálynál 8 kombináció adódik. Ezek:

  • 4db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 3db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 3db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2 db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 3db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 3db 4-es szintű
  • 1db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 1db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 1 db 5-ös szintű

Én úgy gondolom, hogy talán ez az az osztály, amelyiknél leginkább el fogunk gondolkodni az 5-ös szintű képzettség megszerzésén, mert az Air Supremacy (megnöveli a repülők számat az adott rajokban) képzettség által kapott előny igazán hasznosnak tűnik, ellentétben a többi 5-ös képzettség hatásával az többi hajóosztályra nézve. Persze mint mondottam volt, ezt mindenki döntse el maga.

Természetesen, ha valaki úgy gondolja, hogy valamelyik hajóosztály, valamelyik szintjén nem annyi képességet tart fontosnak, mint amennyit én felsoroltam (többet vagy kevesebbet), akkor a lehetséges kombinációk száma változhat.

A fenti listát végigbogarászva feltűnhet, hogy vannak olyan kombinációk, melyek minden hajóosztályban alkalmazhatók (5 db). Ezek az alábbiak:

  • 3db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 3db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 2db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 1db 4-es szintű; 1db 5-ös szintű
  • 1db 1-es szintű; 2db 2-es szintű; 2db 3-as szintű; 2db 4-es szintű
  • 1db 1-es szintű; 1db 2-es szintű; 1db 3-as szintű; 2db 4-es szintű; 1db 1-ös szintű

Most már nem maradt más hátra, mint felállítani az egyes képzettségek prioritását a magunk és hajónk számára és ezek alapján eldönteni, hogy a megmaradt pár kombinációból melyik felel meg leginkább az adott hajónak és a saját játékstílusunknak.

Azt is észre kell vegyük, hogy attól, hogy egy bizonyos kombináció mellett döntünk, a konkrét képzettségek kiválasztásával lehetőségünk van egy adott hajóhoz jobban illeszkedő kapitányi képzettség kialakítására.

Remélem érthető és világos volt a gondolatmenet, illetve, hogy lesznek olyanok akiknek valóban segítséget tudtam nyújtani vele.

zstorok75

Fórum hozzászólások

  • Nincs üzenet

Please publish modules in offcanvas position.

Ez a weboldal sütiket használ annak biztosítására, hogy Ön a lehető legjobb élményben részesüljön oldalunkon.