Egy angol nyelvű oldalon szépen összefoglalták, hogy milyen rejtett vagy nehezen fellelhető billentyű parancsokkal könnyíthetjük meg WoWs-os életünket, a következőkben ezen poszt fordítását olvashatjátok:
A WoWs-ban az FPS játékokhoz hasonlóan a mozgáshoz a WASD billentyűket, míg a célzáshoz és tüzeléshez a egeret kell használni. Ezek ismeretével már akár teljes értékű csatákat is mehetünk, de egy bizonyos szint után már igen javallott az irányítás mélyebbre ható megismerése. Néhány egyszerűbb funkció billentyűkódja elérhető ugyan az F1 lenyomásakor előugró Súgó ablakban, azonban sok minden van, ami nem jelenik meg itt. No, ezekről lesz most szó.
Élet az ALT után
A legfontosabb billentyű amit meg kell tanulnunk használni, az az ALT. Függetlenül attól, hogy épp milyen hajóosztályban játszunk, az ALT lenyomásával olyan életbevágóan fontos információkhoz juthatunk, mint a hajók pontos távolsága, a célzókeresztünk aktuális lőtávja és a lövedék repülési ideje, a hajók HP-ja, stb...
Mivel az eredeti cikk elkészülte óta bekerült a kliens beállításai közé az "Alternative Battle Interface Mode" opció, ezért nincs más dolgunk mint bepipálni azt és élvezni minden előnyét. Ezen opció bekapcsolása MINDENKINEK ERŐSEN AJÁNLOTT.
Parancsok és CTRL
Mikor nem térkép módban vagy, a Ctrl-t megnyomva kapsz egy kurzort a képernyőn, mellyel lehetőséged nyílik:
- az aktuális légi célpontok kijelölésére a légvédelem számára
- aktuális vízfelszíni célpontok kijelölésére a másodlagos fegyverzet számára
- a kistérképre klikkelésre
- a fogyóeszközök információs ablakainak megnyitására
- stb.
A légi célpontok kijelölése igen fontos dolog, hisz nem mindegy hogy egy érkező bombázó és torpedós repülőraj közül melyik kapja az elsődleges, megerősített (+50% DPS) légvédelmi tüzet.
Noha nem kapcsolódik közvetlenül a Ctrl funkcióhoz, de itt említeném meg, hogy az egyébként automatikusan működő légvédelmi ágyúk a P billentyű lenyomásával kapcsolhatók ki és vissza is. Felmerülhet benned a kérdés, hogy "de erre mi szükség?" Olyan szituációkban például mikor egy rombolóval bujkálsz vagy a füst közepén állsz, életet menthet az AAA letiltása, hisz annak működésbe lépésével jelentős mértékben lecsökken a hajód álcája is.
SHIFT
A Shift nélkül igen nehézkes lenne a játékmenet. Ezzel a billentyűvel lehet a hajóknál azonnali váltást eszközölni az árkád (külső) és a célzónézet között (repülőgép-hordozóknál utóbbi a felülnézeti taktikai nézetet jelenti).
Emellett a Shift-tel térkép nézetben akár 5 különböző fordulópontot is belerakhatunk a hajó haladási irányába (Shift+LMB). Ez a funkció leginkább a hordozóknál nagyon hasznos, hisz azokkal úgy kell folyamatos mozgásban lennünk, hogy közben a repülőrajaink irányítására kell figyelmünk java részét fordítanunk.
Ugyanezzel a módszerrel a repülőrajaink haladási útvonalát is beállíthatjuk előre.
Azonban a Shift előnyei nem merülnek ki ennyiben a hordozóknál. A egérrel kijelölve az ellenséges hajók egy csoportját, majd lenyomva a Shift billentyűt, a kliens automatikusan rázoomol az adott csoportra, mely nézetből a Shift újbóli lenyomásával léphetünk majd ki. A hordozóknál is létezik árkád (normál külső) nézet, melyre ugyancsak a Shift lenyomásával válthatunk a felülnézeti (térkép) módból. Ez a nézet szűk helyeken történő manőverezéskor lehet nagy segítségünkre.
Továbbá, talán az egyik leglátványosabb dolog a játékban, hogy az épp kijelölt repülőraj árkád nézetébe is be tudsz a Shift-tel lépni, így közvetlenül a repülők szemszögéből követheted azok ténykedését. Egyszer próbáld ki egy épp dobásra készülő zuhanóbombázó rajodnál, tetszeni fog amit látsz garantálom ;)
X faktor
Ebben a fejezetben a kliens beállításaiban (Settings - Controls) megadható irányítási funkciókról lesz szó.
A csata hevében nagyon fontos dolog lehet egy elsődleges célpont kijelölése a csapattársak számára (kevesebb hajó = kevesebb ágyú). Ezen parancs billentyűkódját a "Highlight Target for Allies" sorban tudod beállítani. Ezután használatához nincs más dolgod, mint az adott hajóra irányítani a célkereszted és megnyomni ezt a billentyűt, minek hatására csapattársaid értesítést kapnak a rádión keresztül az általad kijelölt elsődleges célpontról, valamint egy nagy piros nyíl is megjelenik majd átmenetileg az adott hajó fölött. Furcsamód ehhez a parancshoz alapértelmezve nincs billentyűkód állítva, így ezt mindenképp Neked kell majd megtenned hogy működésre bírd.
Ha a csatatér tele van célpontokkal, nehéz az általad jónak vélt célpontra összpontosítani és célozni, ha a kliens úgy dönt, hogy egy másik hajót részesít "előnyben" és követ nyomon. Szerencsére az X gombbal kézzel is kiválaszthatod a kijelölt célpontot (a hajó felett megjelenik egy fehér célkeresztszerűség).
A következő lépés, az ágyúk rögzítése. A hajó és a kamera forgolódása közben az ágyúk is elfordulnak, amit pedig nem minden esetben szeretnénk. Az ágyúk irányának rögzítésére két mód kínálkozik: Shift+X és Ctrl+X. Előbbi a térkép azon adott objektumán fixálja az ágyúkat, melyre a lenyomás pillanatában néz épp a célkereszt. Ezt azt jelenti, hogy ezt követően a hajó és/vagy a kamera hiába fordul más irányba, a kliens mindig automatikusan a kijelölt objektum irányába fordítja az ágyúkat és nem hagyja azokat más irányba fordulni. Utóbbi kombinációval ugyancsak az ágyúkat rögzíthetjük, azonban azok helyzete a hajóhoz képest rögzül, azaz a kliens ilyenkor gyakorlatilag letiltja a toronyforgást a hajón. A zárolások feloldásához az X gombot kell lenyomni.
Egyéb
A Z gomb lenyomásával egy ún. nyomkövető kamerával követhetjük a kilőtt lövedékeinket és torpedóinkat.
Emellett megemlíteném még a Ctrl+A kombinációt is, mely segítségével egyszerre jelölhetjük ki az összes repülőrajunkat, ha hordozóval játszunk.