A WoWs-ban a felderítés automatikusan történik, hasonlóan a WoT-hoz. A kisebb hajók itt is jobb álcázási képességgel rendelkeznek mint a nagyobb hajók.
Ha a dokkban vagy, ráklikkelhetsz minden egyes statisztikai adatra és láthatod azok konkrét hatását a hajóra nézve. Például ha a Láthatóságra (Visibility) klikkelsz, láthatod a távolságot, melyről a hajód fel lesz derítve szárazföldi célpontok és repülők által. Ez az érték egy konstans (nem módosítható) érték, de vannak azért kivételek.
- A rombolók képesek füstfelhőt létrehozni, ami értelemszerűen lecsökkenti a látótávolságot (hogy pontosan mennyivel, még nem ismert). Ahhoz, hogy a felhő kifejtse hatását a hajódra, mögötte vagy benne kell állnod. Ha a széleken állsz a hajóddal, akkor a normál spot szabályok és távolságok vonatkoznak rád.
- Ha tüzelsz az ágyúddal (a torpedók nem tartoznak ide), akkor megnő a hajód láthatósága. Ha például egy Csatahajó (BB) elsüti az ágyúit, akkor akár 20 km-es távolságról is fel lehet deríteni. Alapvetően mikor lősz az ágyúval, az nagyjából azt feltételezi hogy meg is láttak (a kapitánynak van egy képessége, ami jelzi ha felderítették a hajót). Ez a hatás a másodlagos és légelhárító (AA) ágyúkra is vonatkozik, ezért ha pl. egy ködfelhőben állsz épp és nem akarod elsütni a légvédelmi ágyúidat, akkor a P lenyomásával inaktiválhatod azokat.
- Emellett az ellenségnek közvetlen rálátással kell rendelkeznie a hajódra ahhoz, hogy felderíthessen (felderítő repülőkre is érvényes). Bármilyen sziget közted és a ellenség közt garantálja azt, hogy láthatatlan maradj.