Mint már tudjátok, közeledik a 0.5.5-ös verzió, mellyel néhány régóta várt új fejlesztés és funkció is érkezik majd a WoWs-ba. A fejlesztők fáradhatatlanul dolgoznak a kliens tuningolásán, azaz a teljesítmény növelésén is, hogy minél zökkenőmentesebbé tegyék számunkra a játékot.
A 0.5.5 egyik legfontosabb technikai változása egy új fájlrendszer bevezetése lesz a klienshez. Ez a megoldás azonban - mibenlétéből fakadóan - minden egyes játékost igen nagy mértékben érint majd, ezért a fejlesztők külön időt szántak arra, hogy elmagyarázzák nekünk, hogy pontosan mi, miért és hogyan fog történni, ezáltal is megkönnyítve és zökkenőmentesebbé téve mindenki számára az átállási folyamatot:
"Miért csináljuk ezt?"
A WoWs kliens jelenleg több mint 200.000 egyedi fájlból áll. Ez egy hatalmas szám és igencsak megterheli a számítógép erőforrásait ha nagyobb mennyiségű adatot kell írnia vagy olvasnia a kliensnek (pl. telepítésnél, verzióváltásnál vagy pályabetöltéseknél).
A fájlok számának csökkentésével a fenti műveletekhez szükséges idő jelentősen lecsökken majd, főleg közép és alsó kategóriás PC-k esetében. Az új fájlrendszerrel a kliens telepítése 2-3x gyorsabbá válik, míg a pályák betöltési ideje is 10-50%-kal lerövidül majd (a futtató rendszertől függően).
Az ábrán a következő látható:
- A fájlok számának csökkentése: 225.000-ről 5.500-ra (2,5%).
- A frissítések telepítése 10 perccel a letöltés után elkészül.
- A betöltési idő 10-50%-kal lecsökken.
"Pontosan mit csinálunk?"
Átszervezik és csomagokba egyesítik az összes apró fájlt valamint megváltoztatják bizonyos adatok eltárolásának módját is.
"Hogyan segít ez?"
A csata betöltési idő lecsökken
Az egyes térképek elkülönített, míg a hajók tiernkénti csomagokban lesznek eltárolva, minek eredményeképpen felgyorsul az adatok beolvasása a merevlemezről és felgyorsul a csaták betöltése.
Javul a jövőbeli frissítések telepítési ideje
A patch letöltését követően már nem lesz szükség nagy mennyiségű fájlok egyenként történő másolgatására is.
Felhívják a figyelmet arra, hogy ez a változás nem érinti majd az érkező patch-ek méretét, csak azt befolyásolja, hogy a letöltés után milyen gyorsan készül el a frissítési művelet.
"Mi a trükk?"
Sajnos a jelenlegi kliens fájljai nem fognak varázsütésre megváltozni és támogatni az új struktúrát; át kell esniük egy csomagolási műveleten. Ez teljesen automatikus lesz és akkor kezdődik majd el, mikor a 0.5.5-ös verzió elérhetővé és telepíthetővé válik, a folyamat azonban (géptől függően) meglehetősen hosszú ideig is eltarthat (de értelemszerűen ezt csak 1x kell majd megcsinálni). Belső tesztjeik alapján ez a művelet 15 perctől akár 1 óráig is eltarthat és azt se felejtsük el, hogy eközben a számítógép is erős terhelésnek lesz kitéve.
Az ábrán a 0.5.5 javasolt frissítési módszerei láthatóak:
- Telepítés javaslat korlátozott internet hozzáféréssel rendelkezőknek: Patch letöltés -> Átcsomagolás -> Integritás ellenőrzés
- Telepítési javaslat korlátlan internet hozzáféréssel rendelkezőknek: A régi kliens eltávolítása -> Az új verzió letöltse -> Telepítés (annyit hozzáfűznénk, hogy ha HDD-n, azaz merevlemezen volt a játék, akkor az uninstall után egy töredezettségmentesítés igen hasznos lehet)
A folyamat pontos lépései az 1. esetben:
- A Launcher letölti a kicsomagolatlan patch-et (3,2 GB)
- Az átcsomagoló csomagokba mozgatja át a játék tartalmát.
- Ha az átcsomagoló végzett, egy integritás ellenőrző is lefut hogy minden rendben zajlott-e le.
A másik alternatíva hogy egy teljesen szűz kliens telepítünk ami már eleve az új fájlstruktúrát tartalmazza. A teljes kliens mérete 9 GB, így értelemszerűen ezt az opciót csak azoknak ajánlják, akik korlátlan és gyors internet kapcsolattal rendelkeznek.
A gyors, felső kategóriás géppel rendelkező játékosok valószínűleg az 1. lehetőség mellett döntenek, mivel így csak 3,2 GB-ot kell letölteniük és az erős gépük az átcsomagolási folyamatot élhető időn belül el tudja majd végezni.
Csomag tömörítések és MOD-ok
Érdemes még beszélnünk a címben említett két dologról is.
Először is, ezek az új fájl csomagok nem tömörítettek. Ezáltal a jövőben érkező frissítések és a kliens méretét is folyamatosan optimalizálni tudják.
Másodszor, ellentétben a WoT kliens fájlokkal a WoWs csomagjait nem lehet majd hagyományos archiváló programokkal olvasni, ehhez egy speciális eszközere lesz majd szükség. Ez konkrétan azt jelenti, hogy a MOD készítők fájlokhoz történő hozzáférése igen korlátozott lesz, azonban a WG nyitott arra hogy megossza az ehhez szükséges eszközöket a MOD készítőkkel is.
"Hát ez szívás!"
Tisztában vannak azzal, hogy ez az átállás sokaknak bosszantó lesz, hisz ők csak a csata gombra klikkelve játszani akarnak... Nemcsak hogy nagy méretű lesz a patch, de még az átcsomagolási művelet is sokáig eltarthat, azonban az új kliens már sokkal hatékonyabb és gyorsabb lesz, illetve a jövőbeni frissítések és a kliens mérete is csökkenthető lesz ezáltal.
De nem csak a teljesítményt érinti majd az új rendszer, hanem szabályozza is majd a játék bizonyos tartalmaihoz történő hozzáférést is. (Viszlát aimbot és többiek! - Jacktor)
Az igen hosszadalmas frissítési folyamat okozta fájdalmunk enyhítésére a WG
3 nap ingyen prémium fiókod ad minden játékosnak
aki a verzióváltást követően május 10-ig bejelentkezik a játékba.